گروه‌های صوتی سیار مبارزه با کرونا در تبریز فعال شدند


گروه‌های صوتی سیار مبارزه با کرونا در تبریز فعال شدند

تبریز-ایرنا- مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز از آغاز به کار مجدد گروه های صوتی اطلاع رسانی جهت مقابله و هشدار در خصوص شیوع ویروس کرونا در این شهر خبر داد.

سعید حاجی‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در پی افزایش شیوع ویروس کرونا و وضعیت هشدار بیماری در تبریز و بر اساس تصمیم و مصوبه ستاد مقابله با کرونا، گروه ‌های صوتی اطلاع رسانی شهرداری تبریز بار دیگر آغاز به کار کردند.

وی با اشاره به آغاز موج سوم شیوع کرونا در کشور، گفت: گروه ‌های صوتی هشدار دهنده شهرداری تبریز نخستین بار همزمان با نوروز امسال در سطح شهر اقدام به اطلاع رسانی کردند که شاهد آثار مثبت این اقدام بین شهروندان بودیم.

حاجی زاده اضافه کرد: گروه های اطلاع‌رسانی سیار حاوی پیام‌های هشدار دهنده در مورد ویروس کرونا، ضرورت پرهیز از تردد غیرضروری و نحوه رعایت مسائل بهداشتی است.

وی ادامه داد: :اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز از نخستین روزهای آغاز این بیماری با دو رویکرد آموزش و پیشگیری از تمام ظرفیت‌های خود اعم از اکیپ‌های صوتی سیار در سطح شهر و بهره گیری از بیلبوردهای شهری در راستای کنترل و کاهش شیوع بیماری اقدام کرده است.

به گزارش ایرنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرده است: رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی، ۲ روز قبل زده شد و در حال حاضر وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.

روزبه رجایی از اختصاص ۲۰ درصد از تخت‌های فعال کلیه بیمارستان‌ها به بیماران کووید ۱۹ برابر مصوبه ستاد کرونا هم در آذربایجان شرقی و هم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: تمامی بیمارستان‌ها اعم از دانشگاهی، غیردانشگاهی، حتی بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های وابسته به نهادهای نظامی و تامین اجتماعی بر اساس آخرین دستورالعمل، موظف هستند تا ۲۰ درصد از تخت‌های فعالشان را برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

وی گفت: هم اکنون تعداد ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند و آمار تا ۹۰۰ نفر متغیر است و با وجود ایجاد ظرفیت‌های جدید در بیمارستان‌های اصلی شهر تبریز از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) و سینا، حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش موارد بستری باعث می‎شود تا ظرفیت جدید هم تکمیل شود.

رجایی گفت: تعداد بستری‌ها در حال حاضر نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد و روند و تعداد مراجعان طی ۲ هفته گذشته، هر روز رو به افزایش بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید