فرماندار دلفان: ارزش‌های دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود


فرماندار دلفان: ارزش‌های دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: در دوران پر افتخار دفاع مقدس رزمندگان دلاور در جبهه‌های حق علیه باطل نقش آفرینی کردند که امروز باید آن خاطرات ماندگار، برای مردم و جوانان بیان شود.

به گزارش ایرنا ، "حشمت بهمنی" روز یکشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دلفان افزود : هشت سال جنگ تحمیلی میراث ارزشمند ملت ایران است، چرا که مردم غیور این دیار پر افتخار ، با وحدت ، همدلی و ایثار حماسه های ماندگار و پیروزی های بزرگ را با ایمان و روحیه مجاهدت در راه خدا به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران اسلامی تمام الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود را مشاهده کرد که این مهم نیز ناشی از روحیه صفا، صمیمیت، قناعت و سادگی آن دوران بود.

وی عنوان کرد: باید ارزش های والای فرهنگ عاشورایی که نقش بسزایی در پیروزیی هشت سال دفاع مقدس داشت، به نسل آینده ساز بخصوص جوان تبیین شود.

امام جمعه نورآباد نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نه ارتش منسجم داشتیم و نه نیروی سپاه قوی، ولی یک تنه در مقابل دنیای کفر و زور ایستادیم ، گفت: همان تجربه‌های دفاع مقدس سبب شد که جمهوری اسلامی ایران اکنون در دنیا الگو باشد.
حجت الاسلام علی اکبر جمیاری افزود : جمهوری اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی را آبرومندانه اداره کرد و اجازه نداد وجبی از خاک کشور به دست دشمنی که از شرق و غرب حمایت و پشتیبانی اطلاعاتی می‌شد بیفتد و امروز نیز دشمن در پی توطئه‌های خطرناک است و اذناب داخلی آنها در پی شکاف بین مردم و ولایت فقیه هستند و این ایادی، رفاه آسایش و ارزانی را در گرو بله به آمریکا می‌دانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دلفان نیز اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های هفته دفاع مقدس با همکاری ادارات و رعایت شیوه نامه های های بهداشتی برگزار خواهد شد .

سرهنگ دالوند افزود :هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اصل در این هفته، ترویج روحیه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و فرهنگ بسیجی به ویژه برای نسل جوان است.

سرهنگ دالوند همچنین گفت: رژه موتوری، افتتاح منازل مسکونی با عنوان محرومیت زدایی، قرائت میثاق نامه شهید سلیمانی، نشر دستاوردهای انقلاب از طریق فضای مجازی، یادواره و غبارروبی گلزار شهدا، رزمایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در فضای مجازی و خاطره گویی، همزمان با هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!