90 روستای نهبندان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود


90 روستای نهبندان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: در حال حاضر بیش از 90 روستای این شهرستان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

مجید بیکی روز یکشنبه در دیدار با آبداران نهبندان افزود: اکنون ۱۱ مجتمع آبرسانی در روستاهای شهرستان فعال است و روستاهای زیادی از آب شرب سالم برخوردار هستند.

وی بیان کرد: تعداد روستاهایی که با تانکر سیار آبرسانی می‌شود در فصل تابستان با توجه به گرمی هوا و مصرف بیشتر آب، افزایش می‌یابد.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: امسال بیشترین اعتبار دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به اداره آب و فاضلاب اختصاص دادیم تا نسبت به رفع یا کاهش مشکلات بخش آب در شهرستان اقدام شود.

وی اظهار داشت: همه ساله در فصل تابستان با مشکل جدی کمبود و قطعی آب در روستاهای شهرستان مواجه بودیم که امسال با تدبیر استاندار و همکاری آبداران و مسوولان نسبت به تابستان سال قبل کمترین دغدغه را داشتیم.

بیکی تصریح کرد: امید است امسال با برنامه‌ریزی دقیق و درست و با همکاری و هماهنگی بین آبداران، دهیاران و مسوولان شرکت آب و فاضلاب شهرستان، سال آینده تا حدود زیادی مشکل آب شرب روستاهای شهرستان رفع شود.

وی عنوان کرد: باید تعامل و هماهنگی لازم بین آب و فاضلاب شهرستان و آبداران برقرار شود تا دغدغه‌ها و مشکلات مروبط به مناطق روستایی در اسرع وقت شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام شود.

فرماندار نهبندان یادآور شد: آبدارانی که مسئولیت آبرسانی به روستاها را بر عهده دارند نیز باید به تمام روستاهای شهرستان نگاه واحدی داشته باشد تا برخی روستاها بدون آب نمانند.

وی گفت: در مجتمع‌های آبرسانی شاید روستاهایی که در ابتدای خط انتقال قرار دارند نسبت به روستای انتهایی وضعیت آب شرب بهتری داشته باشد لذا باید تمام روستاهای تحت پوشش مجتمع به یک نسبت از آب شرب برخوردار شوند.

بیکی با اشاره به اتفاقات آب در مناطق روستایی افزود: شماره ۱۲۲ به دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها اطلاع رسانی شود تا در مواقعی که با مشکل شبکه و اتفاقات آب مواجه شدند در اسرع وقت موضوع را با این سامانه در میان بگذارند.

وی از پیمانکاران مجتمع‌های آبرسانی در دست اجرا خواست هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و ادامه روند اجرای پروژه اقدام کنند تا سال آینده با کمترین میزان کمبود یا نبود آب شرب در روستاهای شهرستان مواجه شویم.

شهر نهبندان مرکز این شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر