رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر: موج سوم کرونا به این استان نرسیده‌است


رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر: موج سوم کرونا به این استان نرسیده‌است

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند وضعیت کرونا در این استان شکننده‌است اما به واسطه ارتقای سواد سلامت مردم، هنوز ابتلای انفجاری موج سوم این بیماری را تجربه نکرده‌است.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: همه استان‌های کشور با شیب بسیار تندی در حال وارد شدن به فاز جدیدی از ابتلا به کرونا هستند و به‌نوعی موج سوم ابتلا به کرونا در کشور در حال شکل‌گیری است.

وی اضافه کرد: اقدام‌های بسیار ارزشمندی برای پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری کرونا صورت گرفت و با احساس مسئولیت در برنامه عزاداری ماه محرم شرکت داشتند.

کشمیری بیان کرد: همه مردم استان متعهدانه مسائل سلامت را رعایت کردند و موجب شدند موج سوم انفجار کرونا که اکنون در سایر استان‌ها شاهد آن هستیم تاکنون در بوشهر تجربه نشود.

کشمیری اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون بیش از 9 هزار نفر به این ویروس مبتلا و بستری که ۹۰درصد از آنان با حال مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت حوزه بهداشت و درمان این استان به نسبت سال‌های گذشته به‌مراتب بهتر شده و در حال سرعت گرفتن برای رسیدن به نقطه مطلوب است.

عبدالکریم جمیری افزود: حرکت برای رسیدن به نقطه مطلوب جدی، حساب‌شده و دقیق است و باید از همه فرصت‌های موجود به بهترین نحو استفاده شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر نقشه راه پنج ساله‌ای باید تدوین شود تا دولت‌های بعد بتوانند آن را دنبال کنند.

جمیری افزود: بهره‌برداری از بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر کمک بسیار زیادی به حوزه درمان این استان بویژه برای درمان بیماران مبتلا به کرونا خواهد بود همچنین با مذاکرات انجام شده از همه ظرفیت‌ بیمارستان سلمان فارسی نیز در این زمینه استفاده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی