کلاهبردار حرفه‌ای که قول ویزا و مهاجرت می داد در پایتخت دستگیر شد


کلاهبردار حرفه‌ای که قول ویزا و مهاجرت می داد در پایتخت دستگیر شد

تهران- ایرنا- رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری که مدعی نفوذ در سفارت کشورهای اروپایی بود و به طعمه های خود قول ویزا و مهاجرت به کشورهای دیگر را می داد خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: پنجم شهریور ماه امسال پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری در بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ تهران تشکیل و با دستور قضائی موضوع برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در این کلاهبرداری شاکی که زنی جوان بود اظهار کرد: مدتی قبل با شخصی به نام وحید آشنا شدم، او خود را شخصی دارای نفوذ معرفی کرد که دارای مصونیت دیپلماتیک از سوی دولت فرانسه است.

زن شاکی ادامه داد: این فرد بیان داشت که منسب مهمی در سفارت فرانسه دارد و می تواند برای من ویزا و اقامت در این کشور اروپایی بگیرد که با تعاریف و اوصافی که از خود بیان می کرد من را مجاب کرد تا مبلغ ۲۳۵ میلیون تومان به وی پرداخت کنم.

به گفته وی پس از پرداخت پول دیگر از او خبر ندارم و متوجه شده این فرد از من کلاهبرداری و با این ترفند حسابم را خالی کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: با ارجاع پرونده به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی تیمی از کارآگاهان با اقدام به موقع خود ضمن شناسایی مخفیگاه متهم موفق شدندکلاهبردار را در مخفیگاهش با هماهنگی های قضائی در حوالی میدان ونک دستگیر کنند.

این مقام پلیسی گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن اعتراف به جرم ارتکابی معترف شد، تا کنون بدین شیوه چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در قالب ازدواج و مهاجرت انجام داده است که با استعلام از سامانه های پلیس مشخص شد وحید سابقه دار بوده و دارای سابقه کیفری است.

وی گفت: با اعتراف صریح وحید به جرم کلاهبرداری متهم با صدور قرار قانونی برای کشف سایر جرائم احتمالی و مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا