سهمیه مسکن اقشار کم‌درآمد شهری در خراسان جنوبی توزیع شد 


سهمیه مسکن اقشار کم‌درآمد شهری در خراسان جنوبی توزیع شد 

بیرجند- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از 6 هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد شهری تاکنون سهمیه چهار هزار و 110 واحد در شهرستان‌های استان توزیع و تسهیلات برای آنها در نظر گرفته شده است. 

علی اصغر آسمانی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۲۹۴ متقاضی تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند و ۴۶۷ نفر نیز معرفی به بانک شده‌اند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ۳۱۳ واحد با بانک‌ها اضافه کرد: ۲۸۷ واحد نیز تاکنون فونداسیون اجرا کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یکی از شرایط ساخت واحدهای مسکن اقشار کم درآمد شهری داشتن زمین از سوی متقاضی است یادآور شد: البته داشتن واحد مسکونی غیر مقاوم که بتوان تخریب کرد نیز جایگزین زمین قابل قبول بوده و یا در جوار واحد غیر مقاوم اگر شهرداری پروانه صادر کند امکان ساخت این واحدها وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین با رعایت مقررات ملی ساختمان افراد واجد شرایط می‌توانند روی طبقات ساخته شده سایر اعضای خانواده این واحدها را بنا کنند.

آسمانی مقدم گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این مسکن‌ها وجود دارد اما در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهرها از جمله روستاهای اقماری بنا کند.

وی عنوان کرد: برای هر متقاضی مسکن اقشار کم درآمد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مدت ساخت این واحدها حداکثر تا پایان سال جاری است افزود: تیپ نقشه این منازل به طور میانگین ۶۰ متر است اما در صورتی که فرد متقاضی آورده بیشتری داشته باشد امکان افزایش بنا وجود دارد.

عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد در خراسان جنوبی همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور استاندار آغاز شد.

پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی استان، با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی احداث مسکن شهری هم در اولویت استان قرار گرفت و تفاهم‌نامه آن در سفر خرداد امسال رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا شد.

با توجه به اقدامات موثر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح واحدهای مسکن روستایی، ساخت ۶ هزار واحد مسکن شهری نیز به این حوزه موکول شد.

کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این واحدها ۷۸۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است.

تسهیلات ویژه تعیین شده برای احداث هر واحد ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی