فرماندار گناوه: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است


فرماندار گناوه: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است

گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش های دفاع مقدس باید بین نسل‌های پیشکسوت رزمنده و جدید تبادل شود تا گسست میان آنها ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در هفته دفاع مقدس باید جانفشانی و ایثارگری‌های عزیرانی که در ۴۰ سال پیش با لبیک به ندای رهبر و معمارکبیر انقلاب نگذاشتند قطعه‌ای از خاک عزیزمان جدا شود بخوبی به نسل کنونی و آینده تببین و تشریح شود.

وی اظهارداشت: تقدیر و تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس رسالتی مهم است که همه دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی دراین زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

مهرجو گفت: امنیت و اقتدار کشور و نظام مرهون تلاش و جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و باید در زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان تلاش کنیم.

وی به نقش و جایگاه این شهرستان در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: این شهرستان در سه جبهه پشتیبانی، اعزام نیرو و دارابودن تعداد زیادی از سرداران نقش بسیار برجسته‌ای در دفاع مقدس ایفا کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گناوه بیان کرد: این شهرستان به عنوان یکی از مناطق کشور بواسطه استقرار تاسیسات نفتی بارها موردحمله هواپیماهای دشمن بعثی قرار گرفت و تعدادی از اهالی شهید و جانباز شدند.

وی ادامه داد: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال باتوجه به شرایط کرونایی بصورت ویژه و باشکوه برگزار خواهد شد.

مهرجو از ادارات این شهرستان خواست ضمن همکاری با دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در زمینه تبلیغات محیطی و حضور در برنامه ها همکاری و مشارکت گسترده باشند.

وی به ظرفیت و مزیت‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: حوزه آبزی پروری از ظرفیت‌های مهم این شهرستان است که گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

فرماندار گناوه تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری و صنایع مرتبط با دریا در اختیار سرمایه گذاران بومی قرار گیرد.

وی بر تکریم و احترام مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی به مردم تاکید کرد و گفت: مدیران نهایت توان و تلاش خودرا برای گره گشایی از مشکلات مردم بکار ببندند.

مهرجو بیان کرد: تکریم ارباب رجوع و تلاش برای جذب اعتبارات دو شاخصه مهم ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی است که امسال مدنظر قرار دارد.

فرماندارگناوه به وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر شهرستان با روند افزایشی این بیماری مواجه است و از مردم و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم پروتکل های بهداشتی را بخوبی رعایت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی الگو برای جامعه باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه هفته دفاع مقدس که امسال با شعار " ما قوی هستیم" نامگذاری شده چندین جلسه با حضور فرماندار به عنوان رئیس بزرگداشت این هفته و مسئولان مرتبط برگزار شده است.

فرماندار گناوه: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است

سرهنگ یاسین اکبا افزود: در هفته دفاع مقدس امسال ۲۰۰ برنامه در سطح این شهرستان پیش بینی شده که ۶۰ برنامه آن شاخص است و در اجرای آنان از تجربیات یادگاران آن دوران بهره خواهیم گرفت..

وی اظهار داشت: بخش عمده ای از برنامه های هفته دفاع مقدس امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا بصورت مجازی و تعدادی نیز حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: دستگاه‌های امدادی و اجرایی مرتبط شهرستان تا قبل از بارندگی وضعیت امکانات و تجهیزات حوزه های خودرا بررسی و آماده کنند.

سروش گرمسیری نژاد افزود: پاکسازی کانال دفع آب های سطحی و لایروبی رودخانه ها توسط دستگاههای مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار گناوه: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید ضروری است

در پایان این جلسه از ۱۰ رئیس رزمنده و ایثارگر پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ادارات شهرستان گناوه تجلیل بعمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان