وقوع سیل در منطقه تالش/ رانش زمین در محور اسالم به خلخال


وقوع سیل در منطقه تالش/ رانش زمین در محور اسالم به خلخال

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اعلام وقوع سیل در 7 روستا در منطقه تالش از رانش زمین در محور اسالم به خلخال خبر داد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی بختیاری سخنگوی مدیریت بحران گفت: با توجه به وقوع بی سابقه و پرحجم بارش در منطقه غرب گیلان به ویژه شهرستان تالش، چهار شهر تالش، چوبر، اسالم و هشتپر درگیر سیل هستند. وی...

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اعلام وقوع سیل در ۷ روستا در منطقه تالش از رانش زمین در محور اسالم به خلخال خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «علی بختیاری» سخنگوی مدیریت بحران گفت: با توجه به وقوع بی‌سابقه و پرحجم بارش در منطقه غرب گیلان به ویژه شهرستان تالش، چهار شهر تالش، چوبر، اسالم و هشتپر درگیر سیل هستند.


وی ادامه داد: بارندگی‌ها از ساعت یک بامداد امروز آغاز شد و تا ساعت پنج صبح ادامه داشت، با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران و احتمال آبگرفتگی، از مردم در مناطق بحرانی خواستیم اقدامات لازم را برای کاهش خسارات انجام دهند.
سخنگوی مدیریت بحران خاطرنشان کرد: به واسطه شدت بارندگی، رودخانه‌های سیلابی هنوز فروکش نکرده و سطح آب پایین نیامده است و از همین رو خدمات‌رسانی با مشکلاتی مواجه است.


بختیاری با اشاره به بارش سنگین باران در مناطق بالادست و سرازیر شدن سیلاب به سمت پایین دست، تصریح کرد: این حجم باران علاوه بر قطع راه‌های روستایی تالش، آب و برق و گاز را نیز قطع کرده است و تعدادی از منازل مسکوتی دچار خسارت شده‌اند. ستاد اضطراری مدیریت بحران در شهرستان تالش تشکیل شده و در حال حاضر همه دستگاه‌های خدمت‌رسانی اعم از راهداری، آب منطقه‌ای، توزیع برق، هواشناسی، اداره گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن و هلال احمر آمادگی دارند.


وی ۷ روستای تالش، اسالم، چوبر، جوکندان، سرآگاه، سیابیل، خرجگیل و... را جزو مناطق سیل زده دانست و خاطرنشان کرد: آب بندان شهر تالش نیز دچار آبگرفتگی شده و در محور اسالم به خلخال با رانش مواجه هستیم. در شهرستان تالش ۱۰ نقطه رانش داریم که متاسفانه تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز در بستر رودخانه و آبراهه‌ها جهت گسترش اراضی مسکونی، موجب شده خسارات ناشی از وقوع سیل و بارندگی سنگین افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش