معاینه 40 هزار بیمار در هفته دفاع مقدس


معاینه 40 هزار بیمار در هفته دفاع مقدس

محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از معاینه 40 هزار بیمار در 7 استان کشور در هفته دفاع مقدس خبر داد.

معاینه 40 هزار بیمار در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در نشست خبری که امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس در بسیج جامعه پزشکی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های تابعه و استانداری‌ها برنامه مفصلی داریم. برای استان‌هایی که مستقیماً درگیر جنگ بوده‌ند یعنی ۵ استان غرب کشور (خوزستان ایلام کردستان آذربایجان غربی و کرمانشاه) برنامه‌های ویژه داریم.

او در ادامه بیان داشت: در استان‌های محروم مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز برنامه مفصلی به مناسبت هفته دفاع مقدس داریم که ۴۰ هزار بیمار را ظرف دو هفته تحت معالجه قرار می‌دهیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که توسط شبکه‌های بهداشت و درمان استان‌های مرزی شناسایی شده‌اند کارت داده می‌شود تا در زمان مشخص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز درمانی ارجاع و توسط تیم‌های تخصصی درمان شوند. در زمینه کار‌های تحقیقاتی واکسن، کیت و آنتی‌بادی کار‌هایی انجام داده‌ایم.

او ادامه داد: اعزام تیم‌هایی برای کمک به گروه‌های بهداشت و درمان، برپایی قرنطینه‌هایی در سراسر کشور برای مراقبت از بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان از جمله سایر اقداماتی است که در این مدت انجام داده‌ایم، اما با این وجود معتقدیم که هنوز حق مردم در دوران کرونا به خوبی ادا نشده است و باید بیشتر به آن‌ها خدمات رسانی کنیم.

محمدصادقی در ادامه بیان کرد: یکی از اولویت‌های بسیج جامعه پزشکی، توسعه این خدمات در مناطق مرزی و اولویت بسیج جامعه پزشکی خدمات رسانی به مردم ۷ استان کشور است. ۱۸۰ هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی آماده خدمت به مردم هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!