بررسی انواع سرور اچ پی


بررسی انواع سرور اچ پی

گجت نیوز امروزه اهمیت استفاده از سرورها و تجهیزات مرتبط با آنها مانند رم، هارد، سی پی یو و کارت‌های شبکه با کیفیت بر کسی پوشیده نیست اما گاهی انتخاب و خرید سرور مناسب تبدیل به پروسه‌ای دشوار می‌شود. نوع برند، مشخصات فنی، هماهنگی با بودجه و تناسب با کاربری مورد نیاز اغلب مواردی هستند که در... نوشته بررسی انواع سرور اچ پی اولین بار در گجت نیوز....

امروزه اهمیت استفاده از سرورها و تجهیزات مرتبط با آنها مانند رم، هارد، سی پی یو و کارت‌های شبکه با کیفیت بر کسی پوشیده نیست اما گاهی انتخاب و خرید سرور مناسب تبدیل به پروسه‌ای دشوار می‌شود. نوع برند، مشخصات فنی، هماهنگی با بودجه و تناسب با کاربری مورد نیاز اغلب مواردی هستند که در خرید سرور و تجهیزات آن باید در نظر گرفته شوند.

شرکت Hewlett Packard Enterprise یا همان HPE، با بیش از چند دهه سابقه درخشان در زمینه دیجیتال، در ادامه ارائه سرورهای خود، در سال ۲۰۱۵ سرورهای HPE SERVER را روانه بازار کرد که از همان ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد ولی HP به این حد هم بسنده نکرده و هر ساله مدل‌های جدیدتر و قوی‌تر سرور اچ پی را با کارایی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیشتری ارائه نمود.

شرکت رایان پژواک در جهت اهداف و سیاست‌های خود مبنی بر کمک به ارتقای سطح تکنولوژی کشور، انتخاب مناسب‌ترین سرورهای اچ پی را به سازمان‌های کوچک و بزرگ توصیه می‌کند.

چرا سرور اچ پی را انتخاب کنیم؟

رقابت قیمتی HP در بازار سرور که موجب به صرفه بودن این برند می‌شود ارائه انواع سرور متناسب با نوع کاربری و انتظارات مشتری اعلام خرابی‌های احتمالی و جلوگیری از دست رفتن ناگهانی دیتا توسط امکاناتی نظیر دیسک‌های سخت HDD، دیسک‌های حالت جامد SSD و کنترل کننده‌های هوشمند Array پشتیبانی از مدل‌های مختلف حافظه با ظرفیت‌های متفاوت و افزایش کارایی و پهنای باند آنها بهره‌گیری از امکانات خنک کننده کافی و در نتیجه توان تحمل بار کاری زیاد High Work Load اقدام به اصلاح نارآمدی‌های سرورهای عرضه شده با توجه به بازخورد مشتریان در تولیدات بعدی آموزش روش استفاده از سرورهای HPE به مشتریان توسط خود شرکت پشتیبانی سرورهای HP از انواع شبکه‌ها به طوری که این سرور می‌تواند از آداپتورهای استاندارد ۱GBE تا ۴۰GBE استفاده می‌کند. بهره‌گیری از زیرساخت‌های Hybrid Cloud ، پاور Power HPE، رک HPE Rack و سیستم‌های خنک کننده در جهت افزایش ایمنی سرور افزایش راندمان در ورودی‌ها و خروجی‌ها، کاهش مصرف انرژی، هزینه انرژی و ظرفیت برق در دیتاسنترها از طریق استفاده از منبع تغذیه برق HPE امکان بهره‌گیری از فیبر نوریFiber Optic HBA and NIC Card برای افزایش سرعت تبادل اطلاعات فوق‌العاده مناسب برای شبکه‌های شلوغ استفاده از چهار پردازنده در برخی از سرورهای HPE و فراهم شدن امکان تجمیع هسته‌ها بهره مندی از یکی از مشخصه‌های مهم رم‌های به کار رفته در سرورهای HP که برخورداری از فناوری تصحیح خطا ECC می‌باشد. برخورداری از قابلیت ارتقا به نسبت رشد سازمان یا کسب و کار Scalability

بهره‌مندی از این ویژگی‌ها و ده‌ها مورد دیگر در سرورهای HP، موجب می‌شود انتخاب سرورهای این برند جهانی بسیار منطقی باشد. ولی همانطور که پیش‌تر گفته شد تناسب نوع سرورHP با نوع و حجم کار مشتری بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

انواع سرور HPE

سرور ProLiant که یکی از پرکاربردترین سرورهای عرضه شده توسط HPE می‌باشد در ابتدا توسط شرکت کامپک تولید می‌شد و پس از مدتی، کمپانی HP این شرکت را خریداری و سرورهای خود را با این نام روانه بازار نمود. در ادامه به معرفی انواع سرور HPE ProLiant می‌پردازیم:

سرور اچ پی ایستاده Maximized Line Servers یاServers HPE ML

این دسته از سرورهای اچ پی به سرور ایستاده یا Tower هم شهرت دارند. از آنجایی که سرورهای ایستاده HPE ML نیازی به تخصیص فضای بزرگ نداشته و قابل جایگزینی با PC نیز هستند، برای استفاده در کسب و کارهای کوچک یا متوسط مناسب می‌باشند. سرورهای HP ML می‌توانند بدون رک Rack به کار گرفته شوند و با وجود برخورداری از امنیت بالا از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه محسوب می‌شوند.

سرور اچ پی خوابیده Density Line Servers یا HPE DL Servers

سرورهای اچ پی DL به سرورهای Rackmount نیز شهرت دارند. این سرورهای پرقدرت نیازمند اتاق سرور بوده و برای استفاده در مراکز داده سازمان‌های بزرگ مناسب می‌باشند. همچنین در صورت نیاز به مجازی سازی قوی و پردازش سریع انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

این سری از سرورها شامل مدل‌هایی همچون DL380, DL360 و DL580 با ویژگی‌های مختص خود بوده و در زمره پرفروش‌ترین مدل‌ها در ایران قرار می‌گیرند.

سرور اچ پی تیغه ای Blade Server یا HPE BL Servers

سرورهای اچ پی Blade شباهت زیادی به سرورهای Rack mount داشته و با طراحی ماژولار امکان پردازش حجم زیادی از اطلاعات در فضای کم را فراهم می‌کنند.

این دسته از سرورهای HP بیشتر مناسب مراکز داده و پردازش شبکه‌ای بوده و می‌توانند بدون نیاز به خاموشی از طریق تیغه‌ها به افزایش قدرت پردازش و یا تقویت مموری بپردازند.

برای خرید سرور اچ پی ای و هم چنین دریافت مشاوره رایگان به وب سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۴۱۳۰۸۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت