معاون استاندار: تسهیلات سرمایه ثابت نیاز اصلی برای توسعه کردستان است


معاون استاندار: تسهیلات سرمایه ثابت نیاز اصلی برای توسعه کردستان است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: برای توسعه استان نیاز به سرمایه ثابت بویژه در بخش صنعتی داریم در حالیکه بانک‌ها بدلیل محدودیت منابع و برگشت طولانی مدت تمایلی به پرداخت این نوع تسهیلات ندارند.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز یکشنبه در یکصدوسومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه برای انجام سرمایهگذاریهای جدید بویژه در بخش صنعت نیاز به

پشتیبانی بانک داریم، اضافه کرد: درخواست ما افزایش تسهیلات سرمایه‌ای از محل‌هایی همچون تبصره ۱۸ قانون بودجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: بدلیل افزایش قیمت مواد اولیه نیاز به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بیشتری به واحدهای تولیدی داریم و این مهم باید همیشه در جریان باشد تا فعالیت این واحدها به طور مستمر ادامه داشته باشد.

جعفری یادآور شد: بانک ها متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ را بخوبی راهنمایی و هدایت کنند تا از فرصت اختصاص تسهیلات از این محل در استان نهایت استفاده شود.

وی تاکید کرد: در بخش کشاورزی علاوه بر تسهیلات تبصره ۱۸، خطوط اعتباری هم برای طرح‌های آن وجود دارد ولی در بخش صنعت اینگونه نیست بنابراین می‌طلبد تسهیلات ویژه برای این بخش در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: توسعه گاوداری صنعتی در حوزه تولید شیر جزو طرح‌های اولویت‌دار استان است لذا از اجرای طرح‌های موجود در این راستا به طور ویژه حمایت و پشتیبانی می‌شود.

تصویب ۱۰ طرح تولیدی درر کردستان برای دریافت تسهیلات

رییس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: ۶ طرح و واحد صنعتی به مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ در کمیته کارشناسی بررسی و مصوب شده است.

حسین حمیدی اضافه کرد: چهار طرح هم که به ۱۰ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات نیاز دارد از محل رونق تولید در کمیته کارشناسی مصوب شدند.

وی یادآور شد: بعد از تصویب این طرح ها در کمیته کارشناسی و مصوب شدن آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

صاحبان واحدهای تولیدی حاضر در این جلسه هم خواستار مدنظر قراردادن عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در ورودی و خروجی طرح‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط سخت اقتصادی شدند.

بررسی و تصویب طرح ها و واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸، بررسی و تصویب طرح ها و واحدهای متقاضی تقسیط و امهال بدهی بانکی واحدهای تولیدی بخش کساورزی، رسیدگی به مشکلات ۲ واحد پرورش ماهی، یک واحد مرغداری، گاوداری شیری و واحد اسب آهنین آریا از دستورکارهای این جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در