50 میلیارد ریال خودروی سرقتی در کردستان کشف شد


50 میلیارد ریال خودروی سرقتی در کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: ماموران پلیس آگاهی در عملیات‌های مبارزه با انواع سرقت، موفق به انهدام یک باند سرقت خودرو شدند که ارزش خودروهای سرقتی کشف شده از آنها، 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار علی آزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان سقز، پیگیری شناسایی و دستگیری عوامل سرقت به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با رصد میدانی در جغرافیای محل جرم و بهره‌گیری از روش های خاص پلیسی، یک انبار اوراق قطعات سرقتی خودرو در یکی از محله‌های حاشیه این شهر شناسایی شد.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی با رصد اطلاعاتی صاحب انبار را شناسایی و با راهنمایی وی، موفق به شناسایی و دستگیری سه نفر از اعضای یک باند سرقت خودرو شده و با هماهنگی مراجع قضایی این افراد در سقز و دیگر شهرهای اطراف دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سردار آزادی یادآور شد: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته، سارقان و ارایه شواهد و مستندات از سوی ماموران به ۳۰ فقره سرقت خودرو از تهران و دیگر استان‌های کشور اقرار و اعتراف کردند که خودروهای مسرقه را در انباری در محدوه شهر سقز اوراق و به تعدادی از مالخران می‌فروختند.

وی تاکید کرد: در همین راستا ۱۲ مالخر نیز شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: کارشناسان ارزش ریالی خودروهای کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

۳۰ فقره سرقت درسومین مرحله مبارزه با سرقت وسایط نقلیه در کردستان کشف شد

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان نیز گفت: با توجه به فصل گرما و افزایش استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان طرح مبارزه با سرقت وسایل را با همکاری سایر بخش‌های انتظامی جهت تامین نظم و امنیت و مبارزه با سرقت بطور ویژه در استان را به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ عبدالله فاتحی اظهار داشت: با اجرای این طرح در مجموع ۷دستگاه خودرو، هشت دستگاه موتورسیکلت و ۵۱ فقره سایر سرقت‌ها کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری پنج سارق و ۲ مالخر در این عملیات یادآور شد: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف ۴۰ دستگاه چرخ گوشت خارجی قاچاق در سقز

فرمانده انتظامی سقز نیز گفت: ماموران انتظامی پاسگاه ایرانخواه این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری، یکدستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را مشاهده و متوقف کردند.

سرهنگ امید رضایی اظهار داشت: در بازرسی ماموران پلیس از خودرو حامل کالای قاچاق، تعداد ۴۰ دستگاه چرخ گوشت خارجی قاچاق کشف و ضبط و یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد و کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲۰ تن چوب قاچاق در سنندج

فرمانده انتظامی سنندج گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون حلمل چوب مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند و در بررسی انجام شده از این کامیون ها مشخص شد حامل ۲۰ تُن چوب و فاقد هرگونه مدارک حمل چوب بودند.

سرهنگ علیرضا مرادی با بیان اینکه رانندگان کامیون ها با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، از مردم خواست تا در صورت رویت موارد این چنینی سریعا پلیس را با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در جریان بگذارند.

کشف کالای دخانی قاچاق در مریوان

فرمانده انتظامی مریوان نیز از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالای دخانی در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در اجرای طرح مقابله با کالاهای دخانی موفق به شناسایی یک انبار سیگار و توقیف یک دستگاه خودرو حامل بار تنباکو قلیان در سطح شهر شدند.

سرهنگ کامبیز رستم‌نیا اضافه کرد: با انجام اقدامات نامحسوس، محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت، در بازرسی از این انبار که در یکی از محله‌های حاشیه شهر قرار داشت مقدار ۶۶ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق در مارک های مختلف کشف شد.

وی یادآور شد: دراجرای همین طرح مامورین انتظامی موفق به شناسایی خودروی حامل تنباکو قلیان قاچاق شده که پس از توقیف و بازرسی از این خوردو مقدار ۳ هزار و ۶۶۹ بسته انواع تنباکو میوه ای کشف شدکه در این راستا خودرو به پارکینگ دلالت ومتهم تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ رستم‌نیا با اشاره به اینکه تحقیقات جهت شناسایی مالک انبار ادامه دارد، افزود: اقلام مکشوفه توقیف و انبار واحد صنفی پلمب شد تا در فرصت مناسبی مواد دخانی کشف شده به اداره دخانیات تحویل شود و ارزش ریالی سیگار و تنباکو و توتون های کشف شده را حدود ۸۳۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو