وزیر نیرو: آب مصرفی در فضای سبز تهران معادل سد امیرکبیر است


وزیر نیرو: آب مصرفی در فضای سبز تهران معادل سد امیرکبیر است

همدان- ایرنا- وزیر نیرو گفت: سالانه 180 میلیون متر مکعب آب در آبیاری فضای سبز تهران مصرف می‌شود که این میزان، معادل گنجایش حجم ذخیره آب در سد امیرکبیر است.

رضا اردکانیان روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های هفته بیست و یکم پویش «هرهفته؛ الف_ب_ایران» در جمع خبرنگاران همدان گفت: با رایزنی و تفاهم نامه با شهرداری تهران تلاش داریم تا بر اساس اولویت، چاه‌های آبیاری فضای سبز این شهر را ببندیم و معادل آن و بلکه بیشتر، برای توسعه طرح فضای سبز، از پساب تصفیه شده فاضلاب استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با این وجود بیشترین مصرف آب در کشور متعلق به بخش کشاورزی است که باید شیوه‌های کشت محصولات کشاورزی اصلاح شود.

اردکانیان عنوان کرد: انتخاب الگوی کشت مناسب و همچنین نحوه استفاده از آب در مصارف غیر آشامیدنی باید بازنگری شود.

وی بیان کرد: وزارت نفت در فصل زمستان، با دشواری گاز نیروگاه‌های برق را تامین می‌کند و برای جبران سوخت نیروگاه‌ها مجبوریم از سایر سوخت‌ها استفاده کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همانطور که به کمک مردم در مصرف برق مشترکان خانگی رکورد صرفه جویی را ثبت کردیم، باید با کمک مردم در مصرف گاز خانگی نیز دستاوردی داشته باشیم تا در فصل سرد نیروگاه‌های ما در مصرف گاز تحت تاثیر مصرف گاز خانگی قرار نگیرد.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته وضعیت بارش‌ها خوب بود که بر اساس آن نزدیک به یک میلیارد متر مکعب کمبود آب‌های زیر زمینی جبران شد.

اردکانیان ادامه داد: در موضوع گردشگری در حاشیه سدها، با دستور رییس جمهوری فصل جدیدی در این حوزه و استفاده از ظرفیت گردشگری سدها و دریاچه‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه پیشتر از فعالیت انسانی در حاشیه دریاچه‌ها و سدها جلوگیری می‌شد، اظهار داشت: با تغییر رویکرد نزدیک به ۵۰ تا ۷۰ طرح گردشگری در حاشیه سدها تعریف شده‌است تا مردم از آن استفاده کنند.

وزیر نیرو افزود: برای اقامت‌های کوتاه مدت مردم در حاشیه سدها برنامه ریزی شده است که بر اساس آن تا پایان همین دولت چند طرح بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: در طرح کوچک سازی و تجمیع شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، وضعیت کارکنان بد نمی‌شود و جای نگرانی برای آینده هیچ یک از همکاران نیست.

اردکانیان در رابطه با کندی طرح انتقال آب سد تالوار به همدان نیز گفت: مردم همدان برای آینده تامین آب خود نگران نباشند چراکه در نظر داریم آب شرب و با کیفیتی برای مردم این دیار تامین کنیم.

وی تاکید کرد: برای تامین آب مردم همدان، برنامه ریزی بلند مدت ۳۰ ساله در نظر گرفته شده است و تکلیف آن تا پایان همین دولت مشخص می‌شود.

وزیر نیرو صبح امروز یکشنبه در پویش هر هفته الف- ب-ایران (ساخت و سازها) و (ساز و کارها) هفته بیست و یکم به استان همدان سفر کرد و در این سفر طرحهای

سد مخزنی نعمت آباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان همدان، سه طرح تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن، اسدآباد را افتتاح می کند و عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلوولت ملایر_خرم آباد نیز آغاز می شود.

برای این طرحها در مجموع ۵۸۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد