روز قرمز بورس | شاخص کل با افت 47 هزار و 251 واحد بسته شد


روز قرمز بورس | شاخص کل با افت 47 هزار و 251 واحد بسته شد

تالار شیشه‌ای امروز یک‌ شنبه 30 شهریور را با کاهش آغاز کرد و ادامه داد و به پایان رساند و شاخص کل با افت 47 هزار و 251 واحد عدد یک میلیون و 652 هزار واحد را ثبت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در معاملات امروز بازار سرمایه تا ساعت ۱۲:۳۰ شاخص کل با ۴۷ هزار و ۲۵۱ واحد افت رقم یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحد را بر روی نماگر اصلی بازار به ثبت رساند. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۵۶۱۸ واحد منفی به رقم ۴۲۲ هزار و ۸۰ واحد رسید. معامله‌گران امروز تا این ساعت یک میلیارد و ۱۶۹ هزار معامله به ارزش ۹۰ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال انجام داده‌اند.

اولین واکنش بورس تهران به فعال شدن مکانیسم ماشه آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، بانک ملت، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

فرابورس نیز با ۳۰۳ واحد افت رقم ۱۷ هزار و ۸۱۶ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار تا این ساعت ۷۰۸ هزار و ۲۵ معامله انجام داده‌اند که ۳۶ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال ارزش داشت.

پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند. همچنین بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین تاثیر مثبت را بر روی این بازار داشتند.

کد خبر 550798

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری