تسهیلات کرونا به واحدهای صنعتی استان اردبیل پرداخت شد


تسهیلات کرونا به واحدهای صنعتی استان اردبیل پرداخت شد

اردبیل _ ایرنا _ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نیمه نخست امسال تسهیلات جبران خسارات کرونا به واحدهای آسیب‌دیده از شیوع این ویروس در این استان پرداخت شد.

رامین صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صاحبان واحدهای صنفی آسیب‌دیده از کرونا اعم از خویش فرما، کارفرمای رسمی و متقاضیان غیررسمی برای استفاده از تسهیلات کرونا در استان ۶۵۲ واحد بودند که ۹۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از تسهیلات کرونا استفاده کردند.

او اظهارداشت: سهم ابلاغی استان از اعتبارات کم‌بهره تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بود که ۵۰ درصد آن معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

صادقی گفت: این سازمان در ماه‌های گذشته توانست هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب کند که ۷۰۰ میلیارد ریال بیش از سهم استانی بوده و بر اساس اعلام رسمی وزارت صمت این استان رتبه دوم کشوری در جذب تسهیلات یاد شده را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین افزود: برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات واحدهای صنعتی موثر بوده و امروز نیز در جلسه ستاد تسهیل خلخال مشکل سرمایه در گردش و یا برخی مسائل اداری ۱۶ واحد صنعتی مشکل‌دار این شهرستان طرح و و برای حل آنها تصمیم‌گیری شد.

تسهیلات کرونا به واحدهای صنعتی استان اردبیل پرداخت شد

رییس سازمان صمت استان اردبیل با بیان اینکه در این استان یک هزار و ۴۲ واحد تولیدی دارای پروانه وجود دارد که از این تعداد ۸۳۹ واحد فعال و ۱۹۹ واحد غیرفعال است، گفت: برای فعال‌سازی ۷۸ واحد تولیدی غیرفعال هر هفته جلساتی تشکیل می‌شود که از این تعداد ۲۵ مورد تاکنون فعال شده است.

صادقی از تامین پارچه برای کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و صنفی در جهت افزایش میزان تولید ماسک خبر داد و افزود: در زمینه تامین مواد اولیه تلاش بر این است که در اسرع وقت واحدهای تولیدی پارچه مورد نیاز خود را دریافت کنند که در این راستا رایزنی‌هایی که با وزارت صمت انجام گرفت و تولید کنندگان ماسک برای دریافت پارچه موردنیاز از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به کارخانه‌ها معرفی شدند.

او گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مبارزه با این بیماری پارچه‌های مورد نیاز در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار می‌گیرد تا کارگاه‌ها ماسک‌های تولیدی را با قیمت مصوب در استان توزیع کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق