پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش به دانش‌آموزان مشاوره می‌دهد


پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش به دانش‌آموزان مشاوره می‌دهد

ارومیه-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: 26 پایگاه انتخاب رشته کنکور در استان آماده ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان است.

قدرت الله قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اعلام نتایج اولیه کنکور توسط سازمان سنجش، پایگاه های انتخاب رشته آموزش وپرورش فعال شده و به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته "خدمات مشاوره ای و راهنمای انتخاب رشته" ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبه عمومی و انتظار والدین و دانش آموزان، آموزش و پرورش خود را مکلف می داند آنان را در برداشتن گام آخر یاری کند زیرا انتخاب رشته دقیق و اصولی یکی از برگ های برنده داوطلبان کنکور سراسری برای قبولی در رشته و دانشگاه دلخواه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای انجام هرچه بهتر انتخاب رشته نیاز به اطلاعات دقیق و بهره مندی از ظرفیت مشاوران مجرب و متعهد مدارس است که با حضور مستمر در کنار دانش آموزان در جریان سال های تحصیلی و با آگاهی و شناخت بیشتر از آنان راهنمایی و مشاوره می‌دهند.

قاسمی توصیه کرد: خانواده ها به پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش مستقر در نواحی و مناطق اعتماد کنند و در دام تبلیغات افراد غیر متعهد و سودجویان که با دریافت هزینه های گزاف دانش آموزان را دچار سر درگمی می‌کنند، قرار نگیرند.

وی ادامه داد: ۹۵ نفر از مشاوران فعال در این پایگاه ها با داشتن آخرین اطلاعات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۳۹۹ و با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و کاربردی و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

امسال در حالی که بیماری کرونا موجب تاخیر در برگزاری کنکور شد، بیش از ۶۳ هزار داوطلب کنکوری در آذربایجان غربی همزمان با دیگر استان‌های کشور در این استان برای حضور در دانشگاه‌ها در روزهای پایان مرداد با هم رقابت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟