شهردار تهران در مورد املاک این نهاد به مردم گزارش دهد


شهردار تهران در مورد املاک این نهاد به مردم گزارش دهد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت باز پس گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری گفت: لازم است شهردار درباره اقدامات انجام شده در این خصوص گزارشی ارائه کند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد حق شناس روز یکشنبه در دویست و سی ‌و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: موضوع املاک نجومی، واگذاری‌ها برای بهره برداری بی حساب در دوره مدیریت شهری گذشته وضرورت باز پس‌گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری از دغدغه اصلی اعضای شورای شهر پنجم از آغاز فعالیت بوده اما با گذشت سه سال و با وجود همه تاکیدات و پیگیری‌ها نه تنها اقدام مشهود و موثری که قابل دفاع باشد از طرف شهرداری در این خصوص به عمل نیامده بلکه اقدام رئیس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای شورا نیز با برکناری وی از این مسئولیت هم زمان شد.

وی ادامه داد: هنوزهم با وجود گذشت سه سال از فعالیت مدیریت شهری تقریبا هیچ تغییری در وضعیت نابسامان املاک شهرداری تهران به وجود نیامده و ظاهراً بخش قابل توجهی از املاک شهرداری بعضاً چندین سال و کماکان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر سازمانی شهرداری است.

حق شناس با بیان اینکه حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته و برخی هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است، گفت: گویا شهامت، عزم و اراده و توانایی لازم برای به سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پاسخ شهردار در قبال این دغدغه اعضای شورای شهر غیرمرتبط و غیر قابل قبول است، خاطرنشان کرد: حناچی باید در اسرع وقت نسبت به ارائه گزارش برای ساماندهی موضوع اقدام کند.

وضعیت استفاده از منابع آب در بوستانهای تهران وخیم است

عضو شورای شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار گفت: پیمانکاران شهرداری برای صرفه‌جویی در مصرف آب آموزش ندیده اند و وضعیت استفاده از منابع آب وخیم است.

شهربانو امانی در تذکری افزود وقتی با همکاران شورای شهر در حال جمع کردن ته سیگار در خیابان ولی عصر بودیم تعدادی از کارگران فضای سبز شرکت‌های پیمانکار شهرداری با سهل‌انگاری مشغول شست و شوی درختان پارک ملت با آب بودند به طوری که آب فراوانی بر روی زمین جاری شده‌بود.

وی ادامه داد: جناب آقای شهردار پیمانکاران شما دلشان به حال شهر نمی‌سوزد.

امانی تاکید کرد: بر اساس مواد پنجاه و هفتم و هفتاد و یکم برنامه پنج ساله سوم، مقرر شد شهرداری تهران اقدامات لازم در خصوص مدیریت منابع آب و کاهش مصرف آن و همچنین آموزش شهروندان در این راستا را انجام دهد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ابتدا باید شهرداری نیروهای پیمانکاری خود در این زمینه را آموزش دهد، گفت: آموزش شهروندان پیشکش. بر اساس گزارش‌های دریافتی دستورالعمل‌های فراوانی در راستای حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی آب از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به مناطق ابلاغ شده است اما متأسفانه عدم اعتقاد و نظارت شهرداران مناطق، باعث هدر رفت این سرمایه حیاتی و ملی شده است.

غیر از تذکرات غیر رسمی به مدیران شهرداری، این تقریباً چهارمین مرتبه است که در خصوص مصرف بی‌رویه و بدون اصول آب تذکر رسمی داده‌ام ولی متأسفانه نه تنها در این زمینه تغییری مشاهده نکرده‌ام بلکه روز به روز به وضعیت وخیم این بحران اضافه می‌شود.

امانی با تاکید بر اینکه لازم است اعضای شورا با نگاهی نو به مساله آب و فضای سبز بنگرند، گفت: در نهایت از شهردار تهران انتظار می‌رود پیش از هر چیز نسبت به آموزش مدیران، شهرداران مناطق و معاونان اقدام کند زیرا تا زمانی که موضوع آب اهمیتی برای بدنه شهرداری نداشته باشد، انتظاری از شهروندان نیز نمی‌توان داشت.

وی در پایان اضافه کرد: خواهشمندم با توجه به اهمیت موضوع و در راستای اجرای ماده هفتاد و سوم (۷۳) قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمائید.

مسجدجامعی: ۲ تکیه تهران احیا شود

همچنین احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر هم در تذکری دیگر بر لزوم احیای دو تکیه سنتی تهران تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته تهران، گفت: قرار بود خانه اتحادیه به عنوان خانه تهران در نظر گرفته شود که این خانه مرکزیت یا پاتوقی برای افراد دغدغه‌مند به مسائل تهران باشد و امسال سال آخر شورای پنجم است و بهتر است این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود.

مسجدجامعی ادامه داد: با توجه به تقارن هفته تهران و اربعین حسینی لازم است دو تکیه سنتی «دولت» و «خانم» که توسط خواهر شاه طهماسب ساخته شد احیا شود.

ایجاد سمن سرا در مناطق، مغایر با مصوبه شورای شهر است

همچنین ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در تذکری ایجاد سمن سراها در مناطق شهرداری را مغایر با مصوبه شورا دانست و گفت: تعجب میکنم چطور برخلاف مصوبات و بدون اطلاع سایر اعضای ستاد، این کار انجام می شود.

تذکر آخر اما توسط محمدعلیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران داده شد.

وی خطاب به رسولی دیگر عضو شورا که انتقاداتی را نسبت به کارکرد و کارآمدی نیروهای شهرداری مطرح کرده بود، گفت: شائبه‌ای در صحبت های شما درباره کارآمدی نیروهای شهرداری وجود داشت که باعث برخی سوءتفاهم‌ها شده است اما با شناختی که از شما دارم مطمئنم منظورتان زیرسوال بردن خدمات کارکنان زحمت‌کش شهرداری تهران نبوده است.

علیخانی خاطرنشان کرد: اینجانب که از کارمندان با سابقه شهرداری تهران هستم، شاهدم که در این چند سال این مجموعه پرافتخار مدیرانی را براساس شایسته سالاری تربیت کرده‌است و این نیروها برای این کشور منشا اثر و خدمت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: نگاه جمعی شورای شهر پنجم این است که کارشناسان نخبه فراوانی در بدنه شهرداری تهران وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی