شهرداری تهران به تهیه رمزینه ملزم شد


شهرداری تهران به تهیه رمزینه ملزم شد

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات طرح «الزام شهرداری به تهیه رمزینه» را تصویب کردند که بر اساس آن باید ظرف 2 ماه کد پاسخ سریع یا Q.R.Code برای آثار معماری ارزشمند معاصر، بافت و بناهای تاریخی و گردشگری و مکان رویدادهای شهر تهران اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا «علی اعطا» رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح روز یکشنبه و در دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این «رمزینه» در کنار درختان و اماکن شهری واجد ارزش نصب می‌شود تا اطلاعات مربوط به آنها از طریق اسکن با گوشی در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح بر اساس موارد قانونی از جمله بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص تشکیک مساعی برای حفظ آثار تاریخی، بند سوم ماده ۴۶ برنامه پنج ساله شهرداری تهران و ماده ۷۲ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران تهیه شده است.

وی افزود: شهرداری تهران پیش از این به روزآمد کردن سامانه‌های آمار و اطلاعات در زمینه گردشگری و بافت‌های ارزشمند و مکان رویدادها با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی ملزم شده است.

اعطا با تاکید بر اینکه این طرح بر بازبینی محتوای این آثار تاکید دارد، بیان کرد: در این طرح بر مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کسب و کار نوین توجه شده است.

اعطا افزود: همچنین طرح بر اجرا و راه‌اندازی سامانه‌هایی شبیه دانشنامه‌های جدید که امکان ویرایش اطلاعات از سوی کاربران را داشته باشد، تاکید دارد.

در نهایت اعضای شورا با ۱۴ رای کلیات طرح ‌یاد شده را تصویب کردند.

همچنین مقرر شد موضوع المان‌های شهری و نصب آن در محل‌های رویدادهای مختلف مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران، مقرر شد تولید محتوای چندرسانه‌ای در خصوص هریک از آثار نیز در دستور قرار گیرد.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز دو فوریت طرح تقویم جلسات شورا در نیمه دوم سال را تصویب کردند و با پیشنهاد «زهرا صدراعظم نوری» رییس کمیسیون سلامت شورای شهر جلسات فوق‌العاده برای بررسی باغات برگزار می‌شود.
همچنین با پیشنهاد «محمدجواد حق‌شناس» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، جلسات سه‌شنبه که قرار است به موضوع باغات اختصاص داده شود و مصوبات نام‌گذاری نیز اعلام و بررسی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!