کنکور فقط کتاب خواندن نیست


کنکور فقط کتاب خواندن نیست

سیاه مرد گفت: کنکور فقط کتاب خواندن نیست، من ضمن مطالعه، تفریح هم داشتم.

کنکور فقط کتاب خواندن نیستمحسن سیاه مرد، برگزیده رتبه ۴ علوم انسانی از خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهی که در کنکور تا قبولی رفته است، گفت: من در ابتدا برای انتخاب رشته علوم تجربی را انتخاب کردم، ولی بعد از سه سال درس خواندن در تجربی متوجه شدم که تجربی رشته مورد نظر من نبود، بنابراین قبل از کنکور سراسری سال ۹۸ تصمیم به تغییر رشته گرفتم.

او افزود: بلافاصله بعد از شرکت در کنکور تجربی سال ۹۸، شروع به مطالعه برای کنکور انسانی ۹۹ کردم. از رشته علوم انسانی راضی هستم و معتقدم در این رشته موفق خواهم شد.

سیاه مرد با اشاره به اینکه در کنکور تجربی سال ۹۸ رتبه ۲۰ هزار را آوردم، توضیح داد: از سال دهم در مدرسه نمونه دولتی تحصیل کردم. به طور میانگین روزی ۷ تا ۸ ساعت مطالعه داشتم.

این برگزیده کنکور گفت: در کنکور فقط سهمیه مناطق را دارا بودم و از سهیمه خاصی برخوردار نبودم. استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی اجتناب ناپذیر است، اما از کلاس تقویتی استفاده نکردم و فقط با استفاده از کتاب و مطالعه توانستم رتبه ۴ انسانی را با یک سال مطالعه، کسب کنم.

او با تاکید بر اینکه کنکور فقط کتاب خواندن نیست، گفت: ضمن مطالعه، تفریح هم داشتم، به این صورت که یک هفته تمام مطالعه می‌کردم و روز‌های جمعه را فقط استراحت می‌کردم و کار‌هایی را که دوست داشتم، انجام می‌دادم. همین تفریح باعث می‌شد برای هفته بعد تلاش کافی داشته باشم.

سیاه مرد درباره رشته مورد علاقه اش نیز گفت: علاقه داشتم وارد دانشکده علوم قضایی تهران بشوم و هدفم برای ادامه تحصیل همین رشته است.

برگزیده رتبه ۴ علوم انسانی اضافه کرد: شرایط کرونایی برای همه شرایط سختی به وجود آورده است، اما انسان‌های بزرگ در شرایط سخت ساخته می‌شوند. به داوطلبان توصیه می‌کنم که به هیچ وجه درس خواندن را رها نکنند و همواره به تلاش خود ادامه دهند و مطمئن باشند که اگر با پشتکار به هدف خود ادامه دهند، به نتیجه می‌رسند.

سیاه مرد افزود: شیوع کرونا باعث شد که مطالعه من بعد از عید افت پیدا کند، ولی باز هم میزان مطالعه را به حد مطلوب رساندم.

او اضافه کرد: به ساعت‌های نجومی درس خواندن اعتقادی ندارم و معتقدم این ساعت‌ها تاثیری در قبولی کنکور ندارد. به تعویق افتادن کنکور من را به مشکل انداخت، زیرا برنامه ریزی اصلی من در تاریخ اولیه برگزاری کنکور به پایان رسید و این در خانه ماندن خیلی فرسایشی شده بود. در هر حال تعویق کنکور خبر بدی بود و داوطلبانی که واقعا در حال مطالعه بودند را اذیت کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان