بدنبال تفاهمنامه با شرکت‌های داخلی برای تولید خودروی ویژه معلولان هستیم


بدنبال تفاهمنامه با شرکت‌های داخلی برای تولید خودروی ویژه معلولان هستیم

عصر خودرو- سرپرست دفتر توانمندسازی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور گفت: ممنوعیت واردات خودرو، واردات خودرو ویژه معلولان را نیز معلق کرده و اکنون واردات خودرو انجام نمی‌شود اما تلاش داریم تا تفاهمنامه تولید داخلی را با شرکت‌های خودروسازی برای تولید خودروی مناسب‌سازی شده احیا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا شهبازی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت مقرر بود که چهار هزار و 700 خودرو خارجی مناسب‌سازی شده برای افراد معلول وارد کشور شود که 120 نفر به دلیل ممنوعیت واردات، هنوز موفق به واردات خودرو نشده‌اند اما بقیه این تعداد، خودروهای خود را وارد کرده‌اند و این خودروها ترخیص شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز مصوبه‌ای برای جانبازان و معلولان داشتیم تا سالانه 500 خودرو برای آنان وارد کنیم که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو تعلیق شد و مجلس به آن ایرادات قانونی وارد کرده و در نتیجه آن هم به صورت معلق است و واردات خودرو برای معلولان وجود ندارد.

سرپرست دفتر توانمندسازی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور گفت: از قبل دو تفاهمنامه با شرکت‌های خودروسازی برای تولید خودروی مناسب‌سازی شده داشتیم اما اکنون آنها با توجه به مشکلات، این کار را نمی‌کنند اما برخی شرکت ها این مناسب سازی را انجام می دهند ولی باتوجه به اینکه این مساله مربوط به شرکت‌های خودروسازی است و خودروی معلول باید «سفارشی‌ساخت» باشد به دنبال آن هستیم که در شرایط مناسب مجددا این تفاهم نامه ها را احیا کنیم.

شهبازی افزود: قانون حمایت از حقوق معلولان همه دستگاه‌ها، نهادها، موسسات و شرکت های دولتی و عمومی را مجاب و موظف کرده تا اقدامات مناسب‌سازی داشته باشند و می توانیم از این قانون استفاده کرد تا شرکت های خودروسازی را موظف به تولید خودروهای مناسب سازی شده کرد که البته تابحال تلاش کردیم که این کار را در قالب تفاهم‌نامه انجام دهیم البته به شرطی که شرایط تولید و فروش اجازه بدهد.

وی تصریح کرد: زمان تفاهم با شرکت های خودروساز به پایان رسیده و اکنون با توجه به مشکلاتی که در صنعت خودروسازی وجود دارد این بخش کاملا بر زمین مانده و اهمیت موضوع کمرنگ شده است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد