افزون‌بر 965 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد


افزون‌بر 965 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: بیش‌از ٩65 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان تا کنون پرداخت شده است.

امان الله طوقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ارزش گندم‌های تحویلی کشاورزان سیستان و بلوچستان بیش از یکهزار میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: کشاورزان سیستان و بلوچستان ۴٠ هزارو ٣٣۴ تن گندم مازاد بر مصرف خود را به ١٢ مرکز خرید در سطح استان تحویل داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از کل گندم تحویلی کشاورزان استان حدود ٣٨ هزارو ۵٨٠ تن گندم نان و ١٧۵۴ تن گندم بذری است که توسط شرکت غله وخدمات بازرگانی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: قیمت خرید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴٣ درصد افزایش یافته است.

طوقی ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول راهبردی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.
هم‌اینک در بیش‌از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا