رونمایی از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی در جزیره کیش


رونمایی از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی در جزیره کیش

کیش- ایرنا- ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس جزیره کیش از فردا آغاز و در بخشی از این برنامه‌ها، از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، در نشست خبری که ظهر امروز با هدف اعلام برنامه‌ها برگزار شد، مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، تبیین درس و عبرت‌های جنگ تحمیلی و تقویت خودباوری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس را از جمله اهداف اصلی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس جزیره کیش اعلام کرد و افزود: در طراحی برنامه‌ها سعی کردیم از ظرفیت اقشار و گروه‌های مختلف استفاده کنیم تا پاسداشت دفاع مقدس نه یک امر تبلیغی از جانب حاکمیت بلکه رسالتی برای آحاد مردم قلمداد شود. همچنین تلاش بر این بوده تا با ایجاد خلاقیت، برنامه‌ها از حالت کلیشه‌ای و تکراری خارج شود.

به گفته رضا اردلان این برنامه‌ها از فردا ساعت ۱۹:۳۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش آغاز خواهد شد و تا ۶ مهر ادامه خواهد یافت.

افتتاح نمایشگاه و شب عکس دفاع مقدس با حضور چهره‌های شاخص در حوزه عکس و مقاومت،‌ نمایش ۹۵ تابلوی دفاع مقدس که بیش از نیمی از آنها به حماسه بانوان در دفاع مقدس اختصاص دارد، برگزاری شب شعر دفاع مقدس، با حضور عبدالجبار کاکایی، محدثی خراسانی و صابر سعدی‌پور، اجرای تئاتر فاخر و برگزیده جشنواره فجر «دست‌هایت کو مم حسن؟»، اجرای تئاتر خیابانی و تئاتر دو نفره از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته فاع مقدس در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

اردلان همچنین خاطره‌گویی و داستان دفاع مقدس، نمایشگاه عکس زنان دفاع مقدس، ‌نمایش فیلم ۲۳ نفر با حضور عوامل آن، اجرای غرفه کودک و نمایش‌های خیابانی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس این جزیره عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها با بزرگداشت حصر آبادان به پایان خواهد رسید.

همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورت زنده نیز از طریق صفحه اینستاگرام فرهنگسراها پخش خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست، رئیس اداره امور زنان جزیره کیش با اشاره به نقش پررنگ زنان در دفاع مقدس گفت: متاسفانه به حماسه زنان در دفاع مقدس آن طور که باید پرداخته نشده است؛ از همین‌رو تصمیم بر این شد تا در ویژه‌ برنامه‌های امسال یک روز را به زنان اختصاص دهیم.

خسروی،‌ تقدیر از مادران و همسران شهید و برپایی نمایشگاه عکس اسوه‌های سرو مقاومت را از جمله برنامه‌های ویژه زنان در هفته دفاع مقدس جزیره کیش عنوان کرد.

بابک عامل دبیر اجرایی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس،‌ نیز گفت که این برنامه‌ها امسال با شعار "سپید صلح،‌ آبی آرامش" و با مشارکت فعال ۵۰ نفر برگزار می‌شود و از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی نیز رونمایی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022