حوزه‌های علمیه در استفاده از فضای مجازی پیشگام باشند


حوزه‌های علمیه در استفاده از فضای مجازی پیشگام باشند

قزوین-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حوزه‌های علمیه باید در استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ و نشر معارف و ارزش های اسلام پیش قدم باشد

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت:فضای مجازی به صورت کامل فرصت است ولی در کنار آن تهدیداتی نیز به همراه دارد و اینگونه نیست که تهدیدها و فرصت های فضای مجازی را به صورت یکسان تقسیم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: هیچ ملتی به اندازه ملت اسلام نباید از وجود فضای مجازی خوشحال باشد چرا که کشورهای استکباری محتوایی را برای تاثیرگذاری در فضای مجازی ندارند و خشنونت، خیانت و دیگر رذایل اخلاقی را منتشر می کنند ولی جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی ارزش های والا و مهمی مانند قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را برای ارائه در فضای مجازی دارند که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در عرصه فضای مجاز از سلاح و تجهیزات خوبی بهره مند هستند که باید آنرا علیه جبهه کفر و استکبار به کار بگیرند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند متعال قرآن کریم را به عنوان کتاب حکیم معرفی کرده است، یعنی با آن باید زندگی کرد و تمامی موضوعات زندگی را باید به وسیله آن هدایت کرد تا بدین وسیله قرآن کریم سبب رستگاری و پیروزی اشخاص و جامعه شود.

عابدینی تصریح کرد: امروزه در تقابل فرهنگ حکمت و لهو و لعب قرار داریم که میدان جنگ آن در فضای مجازی قرار دارد و هر چقدر بتوانیم از ابزارهای در اختیار، اصول قرآنی که اصول زندگی و امید آفرین است در جهان به سمع و نظر دیگران برسانیم باید برای داشتن امکاناتی که در زمینه فضای مجازی در اختیار ما قرار گرفته است، جشن بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش