استاندار بوشهر: 1400، سال اتفاق‌های مهم در بخش آب این استان است


استاندار بوشهر: 1400، سال اتفاق‌های مهم در بخش آب این استان است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های عظیم آبرسانی و سدسازی توسط وزارت نیرو در این استان،  امیدواریم سال 1400با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا اتفاق‌های مهم دربخش آب رخ دهد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در آیین افتتاح سه طرح آبرسانی استان بوشهر در قالب پویش #الف – ب ایران در ارتباط تصویری با حضور وزیر نیرو افزود: همکاری و تلاش وزارت نیرو برای برطرف کردن مشکل آبرسانی استان قابل تقدیر است و کارنامه پرافتخاری در این استان دارد که موجب امیدواری مردم شده‌است.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص استان بوشهر تنها ۱۰ درصد آب آشامیدنی این استان از منابع داخلی و ۹۰ درصد وابسته به استان‌های همجوار است اما با کارهایی که در دولت تدبیر و امید بویژه در ۲ سال گذشته آغاز شده‌است انتظار می‌رود تا پایان این دولت ۵۰ درصد از آب این استان از منابع داخلی تامین شود.

گراوند اضافه کرد: مردم استان بوشهر در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار داشتند اما از نظر تامین آب در مضیقه بودند و این امر منجر به ترک روستاها شده بود و شهر بوشهر تنها مرکز استانی بود که آب آن به صورت جیره بندی در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی یادآور شد: این مساله باعث بروز مشکلاتی برای مردم این استان به عنوان پایخت انرژی کشور شد که با همت وزارت نیرو و حمایت استانداری کار ارزشمندی انجام و این نگرانی برطرف شد.

گراوند ادامه داد: سه سد در سال‌های گذشته در استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و افتتاح سه سد دیگر از جمله باغان افتتاح می‌شود براساس برنامه ریزی آبگیری سد دالکی از جمله برنامه‌های وزارت نیرو در استان بوشهر است.

در این آیین پروژه‌های آب‌شیرین‌کن منطقه نوار ساحلی شهرستان دشتی و تامین و آبرسانی روستاهای فاریاب و دهرود سفلی در دشتستان با ۱۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل