دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد


دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل روز یکشنبه طی آیینی با حضور مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و مسئولان حوزه اشتغال نهادهای کارآفرین در ساختمان جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در این آیین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز مطالعه و احصای توانمندی، آموزش و اتصال به بازار با همکاری اداره کل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان به اجرا در می‌آید.

مهران اوچی اردبیلی، شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های استان، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و هدایت افراد به سمت ثبت طرح در سامانه را از جمله ویژگی‌های اجرایی این طرح ملی عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح ۲ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای موفق این طرح در ۹ استان کشور در سال گذشته و تسری آن به سایر استان‌ها در سال جاری گفت: برای بهره‌مندی از مزایای این طرح، ثبت نام از طریق سامانه تا ۶ مهرماه ادامه دارد و تاکنون ۲۰۰ نفر در سطح استان اردبیل در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هدف اصلی این طرح را ایجاد اشتغال مولد و پایدار با نگاهی به بازار از طریق شبکه‌سازی ذکر کرد و ادامه داد: در تمامی مراحل اجرا، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسطه‌ای عمل کرده و مطالعه، ارزیابی، پایش، مستندسازی، مستندنگاری، ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی و اتصال به بازار را انجام خواهد داد.

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به تغییر نگرش دولت به مشاغل خانگی بعد از سال ۸۹ و نقش آن در اقتصاد خانوار گفت: حدود ۳۵۲ رشته مشاغل خانگی در کشور شناسایی شده و مجوز فعالیت دارد ولی تولیدات این مشاغل در زمینه بازاریابی و فروش، توزیع و آموزش و توانمندسازی دچار چالش است.

قاسم رحیمی، همکاری جهاد دانشگاهی در این سه بخش را موجب رفع دغدغه شاغلان و متولیان امر مشاغل خانگی دانست و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در امر تواممندسازی و اقتصاد بازار و آموزش می تواند نقش محوری ایفاد کند.

وی اظهار کرد: تفاوت این طرح ملی با دیگر طرح‌های اجرا شده در محوریت قرار دادن توانمندسازی از طریق آموزش و بازاریابی متمرکز به جای پرداخت تسهیلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان این‌که این طرح از سال ۸۹ در ایران راه‌اندازی شده است، افزود: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار امسال دارد و حمایت بیش از پیش از مشاغل خانگی در فضای شیوع کرونا ضروری است.

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی اردبیل افتتاح شد

به گزارش ایرنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی است.

سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به عنوان یک ارگان تسهیل‌گر در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به صورت هدفمند در بخش‎های مطالعه، ارزیابی، پایش، مستندسازی، مستندنگاری، ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی و اتصال به بازار دنبال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل