124 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار می‌شود


124 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در مهاباد برگزار می‌شود

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه مهاباد گفت: 124 ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ مقاومت، ایستادگی، ایثار، جهاد، خودباوری دینی، ملی و ولایتمداری رزمندگان دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، رژه موتوری، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و نشست‌های مختلف و خاطره‌گویی توسط پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در این شهرستان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه مهاباد بیان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری همایش و نشست‌های روشنگری، حضور بسیجیان در پایگاه‌های انتقال خون، بازدید مسوولان از طرح‌های عمرانی و اقتصادی بسیج سازندگی، اکرام ایتام، یادواره شهدا، برگزاری حلقه‌های صالحین در مناطق مختلف شهری و روستایی، اختصاص خطبه نماز جمعه به هفته دفاع مقدس از سایر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این هفته در مهاباد است.

سرهنگ مودبی اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم رژه نیروهای مسلح در این شهرستان برگزار نخواهد شد و تنها رژه موتوری به این مناسبت تدارک دیده شده است.

وی افزود: این هفته، فرصت بسیار مغتنمی است تا جوانان و نسل جدید را با ادبیات دفاع مقدس آشنا کرده و آن‌ها را به سمت ایثار و شهادت سوق دهیم.

وی اظهار داشت: مرزداران این شهرستان نیز دوشادوش سایر رزمندگان اسلام نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای ایران اسلامی ایفا کردند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع قدس ۷۵۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر