سیستم بانکی کاشان در پرداخت تسهیلات کرونایی پیشتاز است


سیستم بانکی کاشان در پرداخت تسهیلات کرونایی پیشتاز است

کاشان- ایرنا- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان گفت: سیستم بانکی این شهرستان با پیگیری‌های فرمانداری و مشارکت و همراهی دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان اصفهان پیشتاز است.

به گزارش ایرنا، حسین رمضانی روز یکشنبه در نشست کارگروه بانک‌های کاشان افزود: سیستم بانکی این شهرستان از افزون بر ۵۱۴ میلیارد ریال تسهیلاتی که بنگاه‌های اقتصادی در قالب یک هزار و ۲۸۵ پرونده متقاضی بودند، تا کنون ۱۵۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال پرداخت کرده که برابر ۳۱ درصد تسهیلات رسیده به سیستم بانکی است.

وی بیان کرد: سیستم بانکی در سطح استان اصفهان عملکرد ۲۷ درصدی در همین مدت داشته که این تفاوت چهار درصدی موید عملکرد بهتر بانک‌های شهرستان نسبت به متوسط استان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با اشاره به وجود رکود تورمی در کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم، امیدواریم بتوانیم کمک حال سیستم تولید باشیم تا بنگاه‌های اقتصادی عملکرد بهتری داشته باشند و با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز در ادامه تشریح کرد: اسفند سال گذشته تنها شهرستانی در کشور بودیم که پس از استان قم به شدت درگیر کرونا شدیم اما در مرکز استان ابتدا متوجه مسائل ما نبودند و از این رو مصوبه‌ها با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شد.

مسعود خاندایی اضافه کرد: پس از آن بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به جد موضوع پیگیری شد و اکنون تنها شهرستانی هستیم که پنجمین نشست کارگروه بانک‌ها را با هدف اعتمادسازی در بین مردم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط دنیا و کشور با وجود دستورالعمل‌ها در حال وخیم‌تر شدن است، اظهار داشت: احتمال می‌رود به واسطه مشکلات به نقطه‌ای برسیم که تصمیم‌های دیگری در سطح ملی یا شهرستانی گرفته شود اما اینها جز با اعتمادسازی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم اثرگذار نمی‌شود؛ چنان که بیشتر افراد از جمله در قالب هیات‌های مذهبی مسائل را رعایت کردند اما آنهایی که رعایت نکردند، به خود و دیگر لطمه زدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان افزود: این شهرستان در حمایت از مشاغل و واحدهایی که بر اساس تشخیص ستاد مقابله با کرونا در این شرایط متضرر شدند و آسیب دیدند، خوب درخشیده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به رتبه نخست کاشان از نظر پرداخت تسهیلات حمایتی در سطح استان اصفهان یادآور شد: نام‌نویسی از متقاضیان تا فردا ادامه خواهد داشت و ریسندگی نیز به مشاغل تحت شمول اضافه شده است که بیشتر شامل شرکت‌هایی می‌شود که دوامشان، استمرار تعدادی از مشاغل را به دنبال دارد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر تا کنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر بهبود یافتند و ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر فوت کردند.

شهرستان ۳۶۸ هزار نفری کاشان با بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی و حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟