روستاهای متعددی در اصفهان در مسیر بهره‌برداری از آب سالم قرار گرفت


روستاهای متعددی در اصفهان در مسیر بهره‌برداری از آب سالم قرار گرفت

اصفهان - ایرنا - وزیر نیرو گفت: روستاهای متعددی در استان اصفهان در کوتاهترین زمان پس از یکپارچه سازی شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی در مسیر بهره‌برداری از آب سالم و پایدار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح تامین آب پایدار ۳۲ روستای استان اصفهان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: مسوولان این استان با تدبیر و هوشمندی در حین عرضه خدمات انجام شده دولت به مردم، مصرانه و مستمر پیگیر رفع کاستی‌ها و مشکلات هستند و ما نیز به وظیفه عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نتیجه این همدلی‌ها و پیگیری‌ها در همین دولت به منصه ظهور می‌رسد از فعالیت‌ها و اقدامات استان اصفهان در قالب یکپارچه‌سازی شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی که در بدو اتمام تشریفات قانونی و در اسرع وقت روستاهای متعددی را در مسیر بهره‌رداری از نعمت آب سالم و پایدار قرار داد، قدردانی کرد.

اردکانیان با اظهار امیدواری از اینکه سایر فعالیت‌های آب و فاضلاب استان اصفهان در قالب گزارش ملی به خوبی نمایان شود، دستور آغاز بهره‌برداری از طرح تامین آب پایدار ۳۲ روستا در این خطه با جمعیت حدود هشت هزار و ۲۰۰ نفر که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ثمر رسیده است را صادر کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این آیین با بیان اینکه امسال در استان اصفهان شرایط سختی را داشتیم، گفت: هنوز سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ به بهره‌برداری نرسیده است اما با همت همکاران در شرکت‌های آب منطقه ای و آب و فاضلاب این استان و حمایت استاندار، اقدام‌های خوبی شکل گرفت و منجر به رفع برخی کم آبی در این استان شد.

حمیدرضا جانباز تاکید کرد: ضرورت دارد که سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ هرچه زودتر وارد مدار بهره‌برداری شود تا مشکلات کمبود آب این استان بطور کلی در بخش آب آشامیدنی برطرف شود.

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به 'گلاب ۲' است و به‌عنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان به طول ۲۷ کیلومتر، آب دریاچه سد زاینده‌رود را به تصفیه‌خانه انتقال می‌دهد؛ این سامانه باید در اواسط دهه گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز این امر صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز در این آیین گفت: این استان در قالب پویش الف - ب - ایران قدم‌های بلندی در جهت توسعه و آبادانی روستاها و تامین آب آشامیدنی و بهداشتی برداشته است.

هاشم امینی افزود: طرح‌های آبرسانی به روستاها پس از ابلاغ یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و در جهت اهداف مهم وزارت نیرو در اولویت برنامه‌ریزی‌های آب و فاضلاب اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در گام نخست برای تامین آب آشامیدنی و پایدار ۷۰ روستا که در حاشیه شهرها بودند، برنامه‌ریزی شد، خاطرنشان کرد: ۳۲ روستا با جمعیت حدود هشت هزار و ۲۰۰ نفر در ۶ شهرستان در نیمه اول امسال با اتصال به شبکه آب شهری دارای آب سالم و پایدار شدند.

امینی با اشاره به اینکه ۳۸ روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری به شبکه آب شهرهای نزدیک خود متصل می‌شوند، افزود: علاوه بر این، طرح تامین آب پایدار برای ۵۲۰ روستا نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

وی از اجرای طرح اصلاح و توسعه ۲۰۰ کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصفهان در ماه آینده خبر داد و گفت: سامانه خدمات غیر حضوری ۱۵۲۲ نیز برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به روستاییان در همه روستاهای استان پیاده‌سازی شده است.

عملیات آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان روز یکشنبه در همدان و از طریق برقراری ارتباط تصویری وزیر نیرو آغاز شد.

این طرح در قالب هفته بیست و یکم پویش بزرگ "هرهفته؛الف_ب_ایران" گنجانده و در مجموع برای آبرسانی به این روستاها ۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شد؛ با آبرسانی به این روستاها ۲۸۱ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

در قالب این طرح، بهره‌برداری از طرح تامین آب پایدار و اتصال ۳۲ روستا در استان اصفهان آغاز شد.

با اجرای این طرح هشت هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان روستاهای استان اصفهان که پیش از این بصورت غیر پایدار از آب آشامیدنی برخوردار بودند بصورت پایدار و دائم تامین می‌شود.

آب و فاضلاب استان اصفهان تامین آب حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را به عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها