پروژه‌های حوزه سوادآموزی باید با هدف توسعه سواد زنان روستایی عملیاتی شود


پروژه‌های حوزه سوادآموزی باید با هدف توسعه سواد زنان روستایی عملیاتی شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های حوزه سوادآموزی باید با هدف توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی و افزایش پوشش تحصیلی افراد بازمانده از تحصیل عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا زهرا ابراهیمی روز یکشنبه در نشست با معاون آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی و مشاور امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی یکی از سیاست‌های مهم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

وی بر اجرای قانون برنامه ششم توسعه و حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه‌ای بین امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان نهضت سوادآموزی، تاکید کرد و گفت: حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایری و روستایی، تهیه و تولید محتوای آموزشی ویژه سوادآموزی عشایر از اهداف بسیار مهمی است که در راستای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنان در فرآیند توسعه پایدار متوازن جهت نهادینه ‌سازی رویکرد عدالت جنسیتی باید اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان بزرگترین جامعه روستایی را در کشور دارد و پروژه‌های حوزه سواد آموزی باید با هدف توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی، افزایش پوشش تحصیلی این افراد بازمانده از تحصیل، فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها، توانمندی‌های زنان و دختران روستایی در زمینه مهارت‌های زندگی و اجتماعی و همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی آموزش‌دهندگان و سوادآموزی جامعه زنان و دختران روستایی عملیاتی شود.

در این نشست احمد امیرشاهی معاون آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حوزه سواد آموزی نیز بر لزوم همکاری های دو جانبه تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس