پروژه‌های حوزه سوادآموزی باید با هدف توسعه سواد زنان روستایی عملیاتی شود


پروژه‌های حوزه سوادآموزی باید با هدف توسعه سواد زنان روستایی عملیاتی شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های حوزه سوادآموزی باید با هدف توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی و افزایش پوشش تحصیلی افراد بازمانده از تحصیل عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا زهرا ابراهیمی روز یکشنبه در نشست با معاون آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی و مشاور امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی یکی از سیاست‌های مهم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

وی بر اجرای قانون برنامه ششم توسعه و حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه‌ای بین امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان نهضت سوادآموزی، تاکید کرد و گفت: حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایری و روستایی، تهیه و تولید محتوای آموزشی ویژه سوادآموزی عشایر از اهداف بسیار مهمی است که در راستای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توجه ویژه به نقش سازنده زنان و بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی آنان در فرآیند توسعه پایدار متوازن جهت نهادینه ‌سازی رویکرد عدالت جنسیتی باید اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان بزرگترین جامعه روستایی را در کشور دارد و پروژه‌های حوزه سواد آموزی باید با هدف توسعه سوادآموزی زنان و دختران روستایی، افزایش پوشش تحصیلی این افراد بازمانده از تحصیل، فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها، توانمندی‌های زنان و دختران روستایی در زمینه مهارت‌های زندگی و اجتماعی و همچنین برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی آموزش‌دهندگان و سوادآموزی جامعه زنان و دختران روستایی عملیاتی شود.

در این نشست احمد امیرشاهی معاون آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حوزه سواد آموزی نیز بر لزوم همکاری های دو جانبه تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس