سمنانی‌ها 65 میلیارد ریال به مدیریت امور اماکن متبرکه کمک کردند


سمنانی‌ها 65 میلیارد ریال به مدیریت امور اماکن متبرکه کمک کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مردم مومن و ولایتمدار استان حدود 65 میلیارد ریال تحت عنوان های مختلف در قالب طرح مودت امسال به بقاع متبرکه کمک کردند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: یکی از فرصت‌ها در بقاع متبرکه و امامزادگان علاقه، اعتقاد قلبی و مودّت آحاد مردم و شیفتگان به خاندان اهل‌بیت (ع) در اداره، تعمیر و آبادانی بقاع متبرکه امامزادگان (ع) است.

وی افزود: افراد خی همیشه درجهت عمران و آبادانی این اماکن مقدّس پیشگام بودند و خدمات زیادی را به امامزادگان ارائه کردند که این اقدامات در برخی از اماکن متبرکه به بهترین وجه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در برخی از مکان‌ها، هیچ‌گونه اقدامی در این راستا انجام‌نشده است و نذور ضریح و صندوق بقاع متبرکه کفاف انجام کلیه امور عمرانی و فرهنگی این اماکن را نمی‌دهد و از طرفی به دلیل فقدان وجود اعتبارات عمرانی دولتی، امکان اجرای برنامه‌های عمرانی و فرهنگی میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: با هدف جذب مطلوب و بهینه کمک‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیران، در سالهای اخیرطرحی با عنوان «طرح مودت» توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه و توسط ادارات کل استان‌ها و ادارات شهرستان اجرا می‌شود.

تدینی اضافه کرد: بخشی از این کمک‌ها شامل نذورات و هدایای نقدی است و این بخش شامل هدایا و نذوراتی است که به‌صورت نقدی برای برنامه‌های عمرانی بقعه مانند ساخت گنبد گلدسته، و خرید لوستر هزینه می‌شود.

وی گفت: بخش دیگر مساعدت‌های مردم به بقاع متبرکه شامل هدایای غیر نقدی مانند فرش و پشتی، مصالح ساختمانی، لوازم تأسیساتی، آموزشی، اداری، بهداشتی و درمانی، کمک‌های غیر نقدی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش دیگری از کمک‌هایی که افراد خیر می‌توانند به بقاع متبرکه ارائه کنند در قالب خدمات تبرعی می‌گنجد و شامل خدمات مهندسی و فنی،تخصصی مالی و حسابداری، فنی، هنری،فرهنگی، کارگرساختمانی، ماشین‌آلات ساختمانی ، حمل‌ونقل، و جرثقیل است که به‌صورت افتخاری انجام می‌شود.

استان سمنان در استان سمنان ۱۳۴ امامزاده و بقاع متبرکه، پنج هزار و ۳۸۴ موقوفه شامل چهار هزار و ۴۱۶ مورد متصرفی و ۹۶۳ موقوفه غیرمتصرفی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا