وصول مالیات مستقیم در استان سمنان 23 درصد افزایش یافت


وصول مالیات مستقیم در استان سمنان 23 درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: وصول مالیات‌های مستقیم و مالیات کالا و خدمات امسال در استان 23 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

جواد انوری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: میزان وصول مالیات در بخش مالیات‌های مستقیم و مالیات کالا و خدمات در استان سمنان پنج ماه نخست امسال سه هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: امسال ۳۰ هزار و ۷۷۳ اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در سه گروه اول، دوم و گروه سوم مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم امسال از سوی مودیان مالیاتی تسلیم شد.
وی بیان کرد: ۳۰ هزار و ۹۷ اظهارنامه سال گذشته از سوی مودیان مالیاتی در استان سمنان تسلیم شد که آمار نشان دهنده افزایش میزان دریافت اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سالجاری است .
انوری تصریح کرد: ۳۱ شهریور ماه، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری بابت عملکرد سال ۱۳۹۸ است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و لازم است مودیان نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری مطابق قانون در سال‌های گذشته باید تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، اما امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشت، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، زمان تسلیم اظهارنامه تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.
وی یادآور شد: فعالان اقتصادی در صورت ارایه نکردن اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.
مدیرکل امور مالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: مودیان باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
مودیان می‌توانند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارایه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...