90 فرصت سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد


90 فرصت سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون 90 فرصت سرمایه گذاری در استان در بخش های صنعتی، گردشگری،کشاورزی و نیروگاه های برق آبی شناسایی شده است.

غضنفر آرام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالعات پیش امکان سنجی ۶۰ فرصت سرمایه گذاری به زبان فارسی و انگلیسی تهیه و به روز رسانی شده است.

وی افزود: این مهم مورد تایید و در بانک اطلاعاتی سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران قرار گرفت و به صورت کتاب در دسترس است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این تعداد فرصت سرمایه گذاری دارای شریک داخلی و آماده پذیرش سرمایه گذار خارجی است.

آرام تاکید کرد: این کتاب در اختیار سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و همچنین در مرکز خدمات سرمایه گذاری که کانون مراجعات سرمایه گذاران بوده، قرار داده است.

وی ابراز داشت: سرمایه گذاری در حقیقت شاهرگ سیستم اقتصادی نوین و نقش مهمی در انباشت سرمایه و رشد مداوم اقتصادی و عدالت اجتماعی، جذب و انتقال فناوری های جدید، دسترسی به بازارهای بین المللی از طریق صادرات افزایش ارز آوری و افزایش ظرفیت اشتغال در جامعه و استان می شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فعالسازی پنجره واحد سرمایه گذاری استان، جذب سرمایه گذار خارجی در سیمان مارگون تا سال ۹۶، کسب رتبه ۸ در زمینه‌ بهبود فضای کسب و کار از جمله اقدامات انجام شده مرکز خدمات خدمات سرمایه گذاری استان بوده است.

تولید سالانه حدود ۱۱ میلیارد متر مکعب رواناب در ۲ حوضه مهم آبی، تعداد پرشماری رودخانه پرآب و چشمه سارهای بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد امکان سرمایه گذاری کارآفرینی و تولید در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، دامپروری و پرورش آبزیان را در این استان فراهم کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی یکی از مستعدترین استان‌های کشور در این زمینه است.

این استان دارای ۴۶ گونه گیاه آندومیک و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه، آنغوزه و گزانگبین است که به‌وفور در ارتفاعات این استان یافت می‌شود.

روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۶۰۰ هزار بشکه نفت در گچساران تولید می‌شود.

شرکت نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ در ایران است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می‌کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مجهز به ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۳ ایستگاه تقویت فشار، سه مجتمع گاز مایع، ۷۵۰ حلقه چاه و ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط انتقال لوله است.

این منابع خدادادی امکان سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی را نیز فراهم کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌هایی برای سرمایه گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی، گیاهان دارویی، باغداری، آب و منابع طبیعی دارد.

این استان با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران را در اختیار دارد


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس