سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان


سفره خانه مشتاقیه کرمان در این شهر تاریخی واقع شده است، زمانیکه در سفر به کرمان به بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر می پردازید زمانی را هم برای خوردن غذاهای محلی در رستورانهای کرمان اختصاص دهید . در بسیاری از شهرهای ایران شاید به سختی بتوان غذای محلی و بومی منطقه […]

سفره خانه مشتاقیه کرمان در این شهر تاریخی واقع شده است، زمانیکه در سفر به کرمان به بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر می پردازید زمانی را هم برای خوردن غذاهای محلی در رستورانهای کرمان اختصاص دهید . در بسیاری از شهرهای ایران شاید به سختی بتوان غذای محلی و بومی منطقه را در رستوران‌ها پیدا کرد و متاسفانه خیلی از این غذاها که طعم بی‌نظیری هم دارند، در حال فراموشی هستند.اما قطعا در کرمان این حس را نخواهید داشت، چراکه رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های زیادی وجود دارند که با انواع غذاها و نوشیدنی‌های محلی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. سفره ‌خانه مشتاقیه از جاهای دیدنی کرمان هم یکی از همین کافه رستوران‌هایی است که با حفظ سنت‌ها، فضای گرم و صمیمانه‌ای ایجاد کرده است.

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

پرسنل این سفره‌ خانه هم برخورد بسیار خوب و صمیمانه‌ای دارند و در مورد علت نام‌گذاری سفره‌خانه و داستان‌های پشت آن، مشتاقانه توضیح می‌دهند.تزیینات سفره ‌خانه مشتاقیه سنتی است و چیز دیگری که در آن جلب توجه می‌کند، تابلوهای مختلفی است که روی دیوارها نصب شده و یا روی طاقچه‌ها قرار گرفته است.
شما می‌توانید برای وعده صبحانه، نهار، عصرانه و شام از خدمات سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان استفاده کنید. منو رستوران به دو قسمت غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای سنتی کرمانی تقسیم می‌شود. قسمت غذاهای سنتی ایرانی شامل سینی مخصوص مشتاقیه، سینی دریایی مشتاقیه، چلو برگ کارت زده، چلو کباب قبضه‌ای و چلو کباب ثریا می‌شود.

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

از منوی غذاهای سنتی کرمانی نیز می‌توانید آبگوشت امام حسینی، قاتق گوشت، قاتق بنه، چغوا بریزو، و دیزی و اشکنه را سفارش دهید. به علاوه، انواع دمنوش و شربت‌های سنتی مانند شربت خنک زعفران هم برای هوای گرم این شهر بسیار گزینه مناسبی است. تمامی موارد داخل منو در ظروف سنتی سرو می‌شوند.

مشتاق علی شاه که بود؟
برای این که درک بهتری از محیط سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان داشته باشید و بدانید نام آن از کجا ریشه گرفته، باید شخصی به نام «مشتاق علی شاه» را معرفی کنیم. کسی که احترام زیادی بین مردم کرمان دارد و این احترام و علاقه را در صحبت‌های صاحب رستوران هم به وضوح خواهید دید.مشتاق علی شاه یا میرزا محمد تربتی از مریدان شاه نعمت الله ولی و همچنین از عرفای شناخته شده‌ای بود که دستی هم در شعر، ادب و هنر داشت. این هنرمند داستان زندگی عجیب و غم‌انگیزی دارد. او کسی است که تار چهارم را به سه تار اضافه کرد و در نهایت به دلیل آن که قرآن را با ساز تلاوت می‌کرد، سنگسار شد. مقبره او هنوز هم در کرمان باقی است و جایی است برای خلوت اهل دل.

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

نحوه دسترسی به سفره خانه مشتاقیه

آدرس :کرمان، میدان شهدا (مشتاق)، ابتدای خیابان ۱۷ شهریور، جنب مقبره مشتاقیه

ساعت کاری رستوران از ۸ صبح تا ۱۲ شب است.

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

سفره ‌خانه مشتاقیه کرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان