33 کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری تعلیق می‌شود


33 کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری تعلیق می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 33 کارت بازرگانی صادرکنندگان این استان به سبب انجام ندادن فرایند تعهدات ارزی همزمان با 31 شهریور تعلیق می‌شود.

سیاوش نظری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرکنندگان فعال در استان توجهی به بخشنامه‌ها ندارند و فرصتی که برای انجام تعهدات ارزی برای آنها در نظر گرفته شده بود به پایان رسیده و سازمان صنعت، معدن، تجارت و اتاق بازرگانی موظف به تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان متخلف هستند.

وی افزود: بانک مرکزی سیستم را مسدود کرده و صرافی‌ها نیز بسته شده است و تنها راهی که برای صادرکنندگان باقی مانده، فروش ارز به نرخ نیمایی به قیمت زمان صادرات است.

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه‌ صادرات تا یک میلیون دلار معاف از ارائه در سیستم نیمایی است اما برخی از صادرکنندگان نسبت به این بخشنامه‌ها بی‌توجه بوده و از ظرفیت‌های موجود نتوانستند استفاده کنند.

نظری در ادامه از تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام و لوازم خانگی برای نخستین بار در این استان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام تسهیل در امر تولید، بازاریابی، بهبود کیفیت خدمات صادراتی، حل مسائل و مشکلات صادرکنندگان و ایجاد وحدت رویه برای فعالان عرصه صادرات انجام شده است.

وی افزود: در قالب این انجمن برای باغداران و صادرکنندگان کلاس‌های آموزشی، برنامه ریزی برای تولید و صادرات و ایجاد زیرساخت‌های صادرات نیز ارائه می‌شود.

نظری با اشاره به فعالیت چهار میز صادراتی کالا در استان، خاطرنشان کرد: بادام، ماهی قزل‎آلا، موکت و لوازم خانگی از جمله این میزهای تخصصی است و تلاش می‌شود تا پایان سال میز تخصصی تولیدکنندگان لوازم خانگی، مصنوعات فلزی و عسل نیز راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا، سالانه به طور میانگین بیش از ۸۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر می‌شود.

کالاهایی مانند آبگرم‌کن، محصولات لبنی، چدن آهن و فولاد، فراورده‌های خوراکی، فرش، کف‌پوش، مواد پلاستیکی، سرامیک، مصنوعات چدن و فولاد و آلومینیوم از جمله کالاهای صادراتی این استان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری