معاون استاندار: هیچ پروژه‌ای به دلیل مشکل مالی در بوشهر متوقف نشد


معاون استاندار: هیچ پروژه‌ای به دلیل مشکل مالی در بوشهر متوقف نشد

بوشهر- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: هیچ پروژه ای در این استان به دلیل شرایط اقتصادی و مشکل مالی در دولت یازدهم و دوازدهم تعطیل نشد و حتی پروژه‌های کلیدی جدیدی در جبهه‌های مختلف کاری آغاز شده ‌است که تلاش می‌شود این روند تا پایان این دولت ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز یکشنبه در جریان بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از پروژه در دست اجرای قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر - فارس افزود: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان مجلس اعتبارات پروژه راه آهن بوشهر – فارس تامین و در قالب ماده ۵۶ مشکلات مالی این پروژه برطرف و روند اجرای آن تسریع شود.

وی بیان کرد: قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر - فارس ۲۵ کیلومتر مسافت دارد که شامل ۵.۵ کیلومتر تونل و پل‌ است و در زمان حاضر با وجود مشکلات مالی، فعال و از روند اجرایی مطلوبی برخوردار است.

ستوده ادامه داد: برای این پروژه به عنوان سخت ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که انتظار می‌رود با تعدیلی که صورت می‌گیرد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه زمان بندی، قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر – شیراز باید در مدت ۲۴ ماه اجرایی شود، گفت: تجربه ثابت کرده با توجه به پیشتیانی صورت گرفته از پروژه‌های عمرانی ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها زودتر از جدول زمان بندی در این استان به انجام می‌رسند و با وجود سختی کار در این قطعه انتظار می‌رود این امر در این پروژه مهم نیز تکرار شود.

ستوده تاکید کرد: اجرای پروژه راه آهن بوشهر- فارس خواست همه مردم این ۲ استان است که با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی دردولت تدبیر و امید عملیاتی شده و هرچند سوت قطاردر این دولت در استان بوشهر شنیده نمی‌شود اما با همت و اراده لازم همه دست اندرکاران این پروژه در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: اجرای این خط ریلی در گردشگری جنوب کشور و سایرمولفه‌های توسعه تاثیرگذار است و تصویب منطقه آزاد بوشهر در کنار خط ریلی تاثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه منطقه دارد.

ستوده ادامه داد: با همدلی، هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و سلیقه‌ها پروژه‌های کلیدی استان بوشهر با وجود تجربه سخت ترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب در حال اجرا هستند و اجازه نداده‌ایم پروژه‌ای تعطیل شود.

وی گفت: خود را موظف به پاسخگویی به عامه مردم بویژه اصحاب رسانه می‌دانیم در همین ارتباط براساس دستورالعمل اجرایی استاندار بوشهر در زمینه تعیین مشاور رسانه‌ای، مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدت ۲ هفته فرصت دارند با هماهنگی خانه مطبوعات این استان برای خود مشاور رسانه‌ای انتخاب کنند.

ستوده ادامه داد: همچنین قرار است در کنار تصویب هر پروژه‌ای پیوست فرهنگی آن نیز تعریف شود و مبلغی از این پیمان برای اطلاع رسانی کارهای فرهنگی با محوریت اصحاب رسانه تخصیص یابد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن از خواسته‌های دیرینه مردم این استان به شمار می‌رود که در دولت تدبیر و امید عملیاتی شده‌است.

عبدالکریم جمیری افزود: اجرای این پروژه با همت دولت آغاز شده و نوید و امیدی برای مردم است، به همین دلیل نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی باید به دنبال آن باشند که این حرکت تعطیل و متوقف نشود.

جمیری اضافه کرد: هفته گذشته نشستی با حضور استانداران فارس و بوشهر، معاونان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک‌هایی که می‌توانند در این پروژه کمک کنند و تعدادی از نمایندگان فارس و مجمع نمایندگان بوشهر به شکل یک کنسرسیوم فعال و کارآمد برگزار شد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم بین استان‌های فارس و بوشهر برای به سرانجام رساندن این پروژه بدون هیچ توقفی انجام شده‌است.

جمیری یادآور شد: مسئولان پیام و خواست حقیقی مردم در زمینه تحقق اتصال بوشهر به خط ریلی را دریافت کردند و عملیات اجرایی پروژه راه آهن بوشهر – شیراز در سخت ترین شرایط مالی آغاز و با وجود همه گرفتاری‌ها و کمبودهایی که هست تلاش می‌شود این جریان تا رسیدن به نتیجه مطلوب متوقف نشود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت: پروژه راه آهن بوشهر - فارس پروژه استانی و تنها خواسته مردم این استان‌ها نیست بلکه یک پروژه ملی است که با اجرای آن منافع آن عاید عامه مردم در سراسر کشور می‌شود.

جمیری تاکید کرد: نیازمند اجرای پروژه راه آهن بوشهر - فارس و از اجرای آن خوشحال هستیم و انتظار می‌رود با تخصیص بموقع اعتبار پروژه در زمان مقرر مورد بهره‌برداری قرار گیرد و صدای سوت قطار در استان بوشهر شنیده شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال این استان به خط راه آهن باعث ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی و نقش آفرینی اثربخش در چرخه تولید و صادرات می‌شود.

وی افزود: راه آهن می‌تواند نقش کلیدی بوشهر را از استان پشتیبان به استان مولد و تولیدگر ارتقا و نگرش مسئولان و تصمیم گیران کشور نسبت به این استان را تغییر دهد.

روند اجرای قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر - شیراز مطلوب است

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی امکان جابه جایی سه میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری، افزایش تا ۶ میلیون تن در ۱۰ سال، جابه جایی یک میلیون مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر در ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه‌گذاری‌های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه آهن از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی یادآورشد: با توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه آهن شیراز - بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در سال ۹۷ با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان