افزایش 23درصدی وصول مالیات در استان سمنان طی5 ماهه اول امسال


افزایش 23درصدی وصول مالیات در استان سمنان طی5 ماهه اول امسال

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از فردا 31 شهریورماه به عنوان آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره‌ای خبر داد.

جواد انوری در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش درآمدهای مالیاتی در حوزه اشخاص حقیقی در این استان خبر داد و اظهار کرد: مشارکت مودیان مالیاتی در بخش اشخاص حقیقی 9 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه مودیان مالیاتی می‌توانند تنها تا پایان روز 31 شهریور ماه اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری را تسلیم کنند افزود: این مودیان می‌توانند از طریق سامانه www.tax.gov.ir نسبت به تسلیم الکترونیکی اظهارنامه خود اقدام کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به مشوق‌های تعیین شده برای مودیان این حوزه ادامه داد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری در صورت ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، از معافیت پایه مالیاتی و سایر تسهیلات و مشوق های مالیاتی بهره مند خواهند شد.

انوری تصریح کرد: فعالان اقتصادی در صورت عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، مشمول جرایم غیرقابل بخشش خواهند شد

وی با اشاره به آئین نامه اجرائی ماده95 قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: اظهارنامه مالیاتی درواقع به منظور اظهار درآمدها، هزینه ها، دارایی‌ها، بدهی‌ها، سرمایه، معافیت‌ها، درآمد مشمول مالیات، مالیات، بخشودگی مالیاتی و همچنین اطلاعات هویتی و مکانی حسب مورد که برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم، بر حسب نوع و حجم فعالیت اشخاص مذکور بر روی سایت سازمان بارگذاری وبه صورت الکترونیکی تسلیم می شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان از افزایش 23درصدی وصول مالیات در بخش‌های مالیاتی مستقیم و مالیات کالا و خدمات در پنج ماهه اول امسال خبر داد .

وی از دریافت 19 هزار و پنج فقره اظهارنامه مالیاتی از مودیان گروه سوم مشمول تبصره 100 خبر داد و افزود: دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی استان در این بخش با رشد 9 درصدی روبرو بوده است.

وی همچنین از رشد دو دصدی اظهارنامه‌های دریافتی عملکرد سال 98صاحبان مشاغل تا پایان مردادماه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شیوع کروناویروس تسلیم و تکمیل اظهارنامه‌ها صددرصد از طریق الکترونیکی انجام شده است.

انوری از تسلیم 30 هزار و 773 اظهارنامه مالیاتی گروه‌های اول، دوم و سوم مشمول تبصره 100 توسط مودیان هم‌استانی خبر داد و اظهار کرد: تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی این بخش نسبت به سال قبل که 30 هزار و 97 فقره اظهارنامه بوده با رشد خوبی همراه بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا