534 بازرسی ویژه ایام شیوع کرونا از نانوایی‌های اشنویه انجام شد


534 بازرسی ویژه ایام شیوع کرونا از نانوایی‌های اشنویه انجام شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: با تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح نظارتی پایش بازار ویژه ایام شیوع کرونا، 534 مورد بازرسی از نانوایی ها در این شهرستان انجام شده و در این رابطه 23 پرونده برای متصدیان نانوایی‌های متخلف تشکیل شده است.

کمال دانا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و کم‌فروشی بوده است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از ۵۰ میلیون ریال جریمه برای واحدهای متخلف نانوایی پیش‌بینی شده، ادامه داد: تمامی نانوایان موظف به نصب دستگاه کارت‌خوان به‌جای دریافت وجه نقد بوده و باید یک نفر مشخص مسوول دریافت کارت‌ها از مشتریان باشد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه از برخورد قاطع با نانوایی‌های متخلف و کم‌فروش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با نانوایانی که مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی رفتار نکنند، به شدت برخورد خواهد شد.

"دانا" اظهار داشت: در همین زمینه ۵۹۹ مورد بازرسی نیز از واحدهای صنفی انجام گرفته که ۲۴ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم در گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در این شهرستان تشکیل و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۰۸ میلیون ریال جریمه محکوم شده اند.

وی افزود: طرح تشدید نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام شیوع بیماری کرونا که از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، همچنان با شدت بیشتر در عرصه بازار این شهرستان ادامه دارد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تشدید بازرسی‌ها و اجرای طرح نظارتی پایش بازار ویژه ایام شیوع کرونا، یک‌هزار و ۶۳۸ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: ۱۲۵ واحد نانوایی در اشنویه آرد سهمیه‌ای دریافت می‌کنند که از این تعداد ۸۰ واحد در مناطق شهری و ۴۵ واحد در مناطق روستایی قرار دارند.

شهرستان ۷۴ هزار نفری اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟