صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی در 653 طرح اشتغال‌ مشارکت کرد


صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی در 653 طرح اشتغال‌ مشارکت کرد

ارومیه- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق طی سال جاری بیش از 213 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خانگی برای  653 طرح با اشتغال‌زایی 150 نفر در استان پرداخت کرده‌است.

علیرضا آخوندزاده روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۶۵ میلیارد ریال از این میزان برای ۲۸ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان‌غربی پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها ادامه داد: با اجرای این تعداد طرح، برای حدود ۵۰ نفر زمینه اشتغال پایدار در روستاها فراهم شده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اعطای تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه کرد: بخش کشاورزی بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده که شامل گلخانه، دامداری، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، کنسانتره و تولید کودهای شیمیایی است.

آخوندزاده گفت: همچنین طی سال‌جاری صندوق کارآفرینی امید بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده‌است.

وی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری به حدود ۶۲۵ فقره پرداخت شده و برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !