نماینده ساری: مدیریت درست تحریم منجر به خودکفایی می‌شود


نماینده ساری: مدیریت درست تحریم منجر به خودکفایی می‌شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تحریم مدیریت درست شود منجر به خودکفایی می‌شود، گفت: راه مقابله با مشکلات معیشتی مردم زیر بار تحریم گم شده است. کشورهای بسیاری درگیر تحریم هستند اما مشکلات ما را ندارند.

«علی بابایی کارنامی» روز یکشنبه در نطق میان دستور خود با محکوم کردن حرکت رذیلانه، ضد انسانی و ضد اخلاقی اهانت به ساحت پیامبر رحمت در یک نشریه فرانسوی گفت: این نشریه با این کار بار دیگر عواطف همه مسلمانان و آزادگان جهان را آزرده ساخت و با این حرکت، اتحاد، همدلی و همبستگی ملت های مسلمان را مستحکم‌تر کرده و چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را بهتر نشان داد.

نماینده مردم ساری و میاندرود تصریح کرد: استکبار جهانی این روزها بر طبل توخالی تحریم و مکانیسم ماشه می‌کوبد که متاسفانه تحریم‌های ظالمانه به عاملی برای دیده نشدن سوء‌مدیریت در اقتصاد کشور بدل شده است؛ این درحالی‌است که رهبر معظم انقلاب از تحریم به‌عنوان یک فرصت یاد کردند.

وی افزود: اگر تحریم مدیریت درست شود منجر به خودکفایی می‌شود. راه مقابله با مشکلات معیشتی مردم زیر بار تحریم گم شده است. کشورهای بسیاری درگیر تحریم هستند اما مشکلات ما را ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر تحریم بر بخش تولیدی خاطرنشان کرد: هرچند نمی‌توان سوء مدیریت را نادیده گرفت اما تکیه بر تحریم‌ها به عنوان عامل تورم، پاک کردن صورت مساله است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: واردات بی رویه کالاهای دارای مشابه تولید داخلی به معنای بی‌توجهی به کارگران به‌عنوان سربازان خط مقدم تولید است که همه از شرایط معیشتی کارگران و کوچک شدن سفره آنان مطلع هستیم. اگر بخواهیم خط فقر را ملاک قرار دهیم همه کارگران زیر خط فقر هستند. حمایت از این قشر لازم است.

نماینده مردم ساری و میاندرود با بیان اینکه امروز حوزه انتخابیه ساری مانند سایر نقاط مازندران بیشترین ضربه را از بی‌توجهی به صنعت تولید، گردشگری و کشاورزی خورده است، گفت:مازندران فقط متعلق به مردم استان نیست بلکه متعلق به همه کشور است بنابراین انتظار می‌رود در تخصیص اعتبار به استان مازندران و استان‌های شمالی توجه بیشتری شود.

وی درباره مشکلات مناطق روستانشین هم گفت: مشکلاتی مانند اختصاص ندادن اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های هادی و رسیدگی نکردن به راه‌های روستایی عدم پوشش تلفن همراه، دغدغه روستاییان و در برخی موارد منجر به مهاجرت آنان شده است.

بابایی کارنامی با ابراز گلایه از نبود صنایع تبدیلی در استان مازندران گفت: مازندران سه برابر میانگین کشوری، تولیدات کشاورزی دارد ‌و باید برای ایجاد صنایع تبدیلی در این استان اهتمام جدی انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا