بهبود یافتگان از اعتیاد را نباید به حال خود رها کنیم


بهبود یافتگان از اعتیاد را نباید به حال خود رها کنیم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهبود یافتگان از اعتیاد را بعد از درمان  نباید به حال خود رها کرد،  باید مطمئن شویم که فرد معتاد پس از درمان و بهبودی به آغوش خانواده و جامعه بازگشته و دوباره گرفتار اعتیاد نمی‌شود.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان این‌که آموزش در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم است، گفت: بخشی از اعتیاد افراد علاوه بر مشکلات فردی، شغلی و محیطی، به ضعف اطلاعات و نداشتن معلومات کافی مربوط می‌شود، بر همین اساس باید بتوانیم آموزش‌های فراوانی را برای افراد گرفتار یا غیرگرفتار ارائه دهیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های افراد بهبود یافته از اعتیاد، گفت: برخی از بهبودیافتگان دارای مهارت‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها در کارگاه‌های تولیدی جهت اشتغال افراد بهره‌مند شد، قطعا دولت از راه‌اندازی چنین کارگاه‌هایی حمایت می‌کند حتی می‌توان از مشارکت مردم و خیرین نیز در این راستا کمک گرفت.

پورمحمدی با قدردانی از مجموعه تلاش هایی که در راه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، افزود: تبریز و آذربایجان همواره در کارهای خیر پیش‌قدم بوده‌اند، مردم تبریز روش‌های تازه و بدیعی در این زمینه تعریف کرده‌اند و اگر امروز تبریز به عنوان شهر بدون گدا یا شهر بدون معتاد متجاهر شناخته می‌شود در سایه این ابتکارات و نوآوری‌ها بوده است.

وی با تاکید بر این‌که نجات جان یک نفر، نجات یک خانواده و جامعه است، افزود: جذب مشارکت مردمی و خیران در مقابله با اعتیاد بسیار مهم است نباید نبود امکانات را بهانه‌ای برای این کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر بر تسریع در تکمیل مرکز ماده 16 بانوان، گفت: دستگاه‌های مسئول برای جذب اعتبارات از نهادهای دولتی و همچنین مشارکت‌های مردمی و غیردولتی برای تجهیز این مرکز تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع موج سوم کرونا در کشور، افزود: همه باید با عزم جدی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنیم، متاسفانه افزایش روند ابتلا به کرونا نسبت مستقیم با عادی‌انگاری وضعیت دارد، لازم است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز