10 پروژه عمرانی و تجهیزاتی بندرچابهار آماده بهره‌برداری است


10  پروژه عمرانی و تجهیزاتی بندرچابهار آماده بهره‌برداری است

چابهار- ایرنا- مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 10 پروژه زیرساختی، اقتصادی، اشتغالزایی و عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در راستای رونق تجارت منطقه آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توسعه ظرفیت های بندر چابهار، روز به روز شاهد رونق تجارت در این بندر استراتژیک هستیم، به گونه ای که از ابتدای امسال صادرات و واردات کالا از این بندر بزرگ اقیانوسی با رشد چشمگیری همراه بوده است.

وی افزود: با توجه به این مهم و استقبال بی نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت های بندر چابهار، توسعه زیرساخت های لازم برای این امر، در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چندین پروژه عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجرا است، بیان کرد: در همین راستا ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و با اعتبار ۲۰ میلیون دلار در این بندر شروع شده که عملیات اجرایی آن نیز به زودی و با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز خواهد شد.

آقایی مدت زمان اجرای این طرح را ۲۴ ماه اعلام کرد و افزود: افزایش ظرفیت انبارش و واردات غلات برای استفاده داخلی و ترانزیت به افغانستان و کشورهای حوزه CIS از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با بیان این که پروژی سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر در دست ساخت است، گفت: همچنین عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار در این بندر به اتمام رسیده که بهره برداری از این پروژه نیز طی هفته های آتی آغاز خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ظرفیت اشتغال این پروژه را ۷۰ نفر ذکر کرد و افزود: در این راستا ۶ پست برق با مجموع کابل کشی به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر ایجاد شده که برق رسانی به محوطه ها و ترمینال های عملیاتی طرح توسعه و روشنایی ساختمان ها و تجهیزات بندری و خدمات رسانی مطلوب به کشتی ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: همچنین عملیات ساخت و جانمایی ۶ باسکول به منظور تسهیل و تسریع در عملیات ورود و خروج کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ظرفیت ۶۰ تن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

آقایی اضافه کرد: احداث ساختمان رفاهی در زمینی به مساحت ۶۳۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد، ساختمان تعمیرگاه در زمینی به مساحت ۹۷۵ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد، انبار سرپوشیده به مساحت ۹ هزار و ۲۳۲ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه احداث جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتبار ۲ و نیم میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد نیز بخشی دیگر از پروژه های آماده بهره برداری این اداره کل در فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس