برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ١5 هزار تن گذشت


برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ١5 هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: نخل‌کاران این شهرستان از آغاز فصل برداشت خرما تاکنون افزون‌بر ١5 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف کردند.

مجید فیاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایرانشهر با بیش‌از پنج هزار و ١۵٠ هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است اظهارداشت: از این سطح حدود چهار هزار هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه بیش‌از ۵٠ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شوند.

وی اظهارداشت: ایرانشهر دارای هفت سردخانه با ظرفیت بیش‌از ١۵ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر ارسال می‌شود.

فیاضی گفت: هم‌اینک بیش‌از ۲ هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه‌بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد بود.

وی ادامه داد: خرمای ایرانشهر علاوه بر داخل کشور به کشورهای پاکستان، هندوستان، ترکیه و کشورهای اروپایی صادر می شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه متوسط برداشت خرما ۶.۵ تن در هکتار است پیش‌بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٢۵ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس