کشاورزی و امور صنعتی بیشترین فعالیت تعاونی‌های استان سمنان


کشاورزی و امور صنعتی بیشترین فعالیت تعاونی‌های استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به سهم 1.1 درصد تعاونی‌های این استان از تعاونی‌های فعال کشور گفت: بیشترین تعاونی‌های استان در زمینه کشاورزی و امور صنعتی فعالیت دارند.

اسماعیل غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یک هزار و ۶۹ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۵ تعاونی در زمینه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۹۴ تعاونی در استان سمنان در زمینه فعالیت‌های صنعتی، ۲۴ تعاونی در زمینه تولیدی و توزیعی، ۱۳ تعاونی در زمینه فرش دستبافت، ۴۳ تعاونی در زمینه مسکن، ۲۰ تعاونی در زمینه فعالیت‌های عمرانی، ۱۲ تعاونی در رشته خدمات و ۲۰ تعاونی در زمینه حمل و نقل مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: چهار تعاونی فراگیر ملی با ۵۵۰ عضو و اشتغالزایی یک هزار و ۱۳۰ نفر، ۶ تعاونی دانش بنیان با ۵۰ عضو و اشتغالزایی ۱۳۶ نفر، ۶۴ تعاونی روستا تعاون با یک هزار و ۷۵۴ عضو و اشتغالزایی ۸۲۲ نفر از دیگر تعاونی‌های فعال استان سمنان است.

غنیان اظهار داشت: تعاونی‌های استان سمنان از نظر کیفیت عملکرد در کشور نیز حرف برای گفتن دارند و امسال از مجموع ۲۰ شرکت و اتحادیه تعاونی برتر کشوری، چهار تعاونی شامل سه شرکت تعاونی و یک اتحادیه از استان سمنان انتخاب شدند.

وی یادآور شد: اتحادیه تعاونی‌های مسکن استان سمنان و شرکت‌های تعاونی در زمینه تامین نیاز تولید کنندگان ، دانش بنیان و فعالیت‌های عمرانی امسال به عنوان تعاونی برتر ملی برگزیده شدند.

غنیان تصریح کرد: استان سمنان با کسب ۲۰ درصد از سهم تعاونی‌های برتر ملی در سال جاری رتبه نخست کشور را در این شاخص به خود اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: برقراری عدالت اجتماعی، فقرزدایی ، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغالزایی از جمله مزایای فعالیت اقتصادی در قالب تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: ۴۱۴ تعاونی و چهار هزار و ۷۳۹ فرصت شغلی در قالب تعاونی در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ایجاد شد.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصدی برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است. مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین فعالیت(حدود ۷۵ درصد) در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید