کمیته امداد سمنان از ایده‌های نوین فرزندان تحت پوشش حمایت می‌کند


کمیته امداد سمنان از ایده‌های نوین فرزندان تحت پوشش حمایت می‌کند

سمنان- ایرنا- قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: صندوق نوید راهکار این نهاد برای حمایت از طرح‌های اشتغال نوین و دانش‌بنیان فرزندان خانواده‌های تحت حمایت در استان است.

به گزارش ایرنا، محمد قوسی روز یکشنبه به رسانه ها با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوید افزود: این صندوق برای حمایت از طرح‌های اشتغال نوین و دانش‌بنیان کمیته امداد ایجاد شد.

وی ادامه داد: کمیته امداد و مؤسسه دانش‌بنیان برکت با رویکرد ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید، پایدار و درآمدزا در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بنیان برای جامعه هدف خود، اقدام به راه‌اندازی صندوق نوید کرد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یکی از رسالت‌های اصلی و مهم این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه برخی از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت از افراد نخبه‌، بااستعداد و فعال در حوزه‌های مشاغل دانش‌بنیان و فناورانه هستند، گفت: بر همین اساس کمیته امداد با رویکرد ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید، پایدار و درآمدزا در حوزه مشاغل نوین و دانش‌بنیان برای جامعه هدف خود، صندوق نوید را ایجاد کرد.

قوسی اظهار داشت: برای پشتیبانی و حمایت از طرح‌های نوین، دانش‌بنیان و ایده‌های خلاق مددجویان و نوآوران اشتغال می‌توانند با ورود به سایت navidfund.com ایده‌های خود را در صندوق نوید ثبت و از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: بعد از بارگذاری طرح اشتغال در این پایگاه اینترنتی طرح ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای طرح های مورد تایید، قرارداد سرمایه گذاری منعقد می شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه صندوق نوید کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است و افرادی که ایده‌های نوآورانه دارند، می‌توانند ایده‌های خود را ثبت و از حمایت‌های این صندوق بهره‌مند شوند، تصریح کرد: حمایت از این طرح‌ها به‌صورت مشترک توسط کمیته امداد و مؤسسه دانش‌بنیان برکت انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان نیز گفت: یکهزار و ۲۰۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

سیده فاطمه تقوی، با اشاره به اینکه ۳۷ مرکز درمانی طرف قرارداد با کمیته امداد استان سمنان خدمات درمانی را به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌کنند بیان کرد: در بخش بهداشت خدماتی در قالب تهیه سبد بهداشتی خانوار، توزیع سبد غذایی، بهسازی محیط‌های خودکفایی، ارزیابی سلامت زنان، طرح‌های غربالگری بهداشت، سلامت سالمندان و بهداشت در مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه سالانه بیش از ۲ میلیارد تومان حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان پرداخت‌ می شود، گفت: ۱۲۰۰ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می شوند.

تقوی بابیان اینکه بیمه اجتماعی به‌منظور توانمندسازی مددجویان پرداخت می‌شود، افزود: کمیته امداد با پرداخت سرانه بیمه تأمین اجتماعی مددجویان گام عظیمی با هدف تأمین آتیه زندگی‌ آنان برمی‌دارد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان افزود: با پرداخت حق بیمه اجتماعی برای هر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد و بر اساس میزان سنوات پرداختی، مددجوی این نهاد مانند سایر اقشار بازنشسته، ماهانه مبلغی را به‌عنوان مستمری دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: ۶۱۹ خانوار از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان مشمول بیمه روستایی و عشایری هستند که حق بیمه این افراد به‌حساب صندوق مربوطه واریز می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بیمه مکمل درمان اشاره و خاطرنشان کرد: مددجویان می‌توانند از مزایایی نظیر دریافت مبالغ مربوط به تفاوت تعرفه، فرانشیز خدمات، هزینه‌های داروهای غیر بیمه‌ای، خدمات دندانپزشکی، عصا، عینک، ویلچر، ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌های مرتبط با بیماری که مشمول قوانین بیمه نیست بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق