استاندار: هر سه سال یک سد در همدان ساخته شد


استاندار: هر سه سال یک سد در همدان ساخته شد

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم، به طور متوسط هر سه سال یک سد تاثیرگذار در این استان ساخته شده است.

سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از سد نعمت‌آباد اسدآباد با حضور وزیر نیرو افزود: راه اندازی پوش "الف_ب_ایران" ابتکار بسیار ارزشمند و تاثیر گذاری است و نمایش گذاشته شدن آن موجب دلگرمی مردم شده است.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو در همدان طرح‌های مهم و تاثیرگذاری در حوزه آب و برق اجرا کرده و ساخت سد یکی از اقدامات بسیار مهم وزارت نیرو برای توسعه همدان است.

شاهرخی افزود: در دولت تدبیر و امید هر سه سال یک سد در این استان ساخته شده است که در تامین حق آب‌های حوزه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سیلاب نوروز ۱۳۹۸ این سدها نقش به سزایی در مهار سیل داشتند ادامه داد: در این سیلاب، همدان با ۳۳۷ میلی متر دومین بارش را در کشور داشت اما با این وجود کمترین خسارت را در بین استان‌های سیل دیده داشت.

شاهرخی خاطر نشان کرد: وزارت نیرو با نگاه بلندی که در حوزه آب دارد بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از طرح‌های استان را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وزیر نیرو صبح امروز یکشنبه در پویش هر هفته الف- ب-ایران (ساخت و سازها) و (ساز و کارها) هفته بیست و یکم به استان همدان سفر کرد و در این سفر طرحهای
سد مخزنی نعمت آباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان همدان، سه طرح تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن، اسدآباد را افتتاح می کند و عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلوولت ملایر_خرم آباد نیز آغاز می شود.

برای این طرحها در مجموع۵۸۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟