وصیت شهید: امروز میدان کار و فردا بازار مزد است


وصیت شهید: امروز میدان کار و فردا بازار مزد است

خرم‌آباد - ایرنا - شهید حمید مرادی از شهدای لرستانی هشت سال جنگ تحمیلی است که در وصیت نامه خود نوشته است: دنیا خانه عبور، آخرت خانه اقامت، امروز میدان کار و فردا بازار مزد است.

به گزارش ایرنا شهید حمید مرادی یکم خرداد ۱۳۴۸، در روستای پیرکه از توابع شهرستان الشتر به دنیا آمد، به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و ۳۱ مرداد ۱۳۶۶، با سمت فرمانده گردان کمیل در ماووت عراق بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است: شهادت هدیه ای است گرانبها از جانب خداوند تبارک و تعالی برای بندگان خالص خود،که نصیب هرکسی نمی شود انسان باید در راهی سیر کند که سعادتش درآن خط باشد و به الله سوگند من سعادت خویش را نمی یابم مگر درپیمودن خط خونین اباعبدالله الحسین (ع) که راه تمامی شهدای انقلاب اسلامی است.

جهاد در راه خدا، گذشتن از علائق نفسانی و حسین وار شدن و حسین گونه شدن است و ببین کجایی و چکار می کنید. آنچه گذشت هیچ است آنچه خواهد آمدکو؟ و چه می دانیم که چه خواهد آمد؟ پس من هستم پس برخیزم و به فکر خویش باشم (الیوم العمل بالحساب وعلی الحساب بلاعمل).

امروز میدان کار و فردا بازار مزد است امروز عمل است بدون حساب و فرداحساب است بدون عمل.

ای دوستان عزیز آنگاه که محیط را از همه انسانها خالی می بینید دمی، لحظه ای ازهمه جا قطع نظر کنید و همه احساسات خود را کنار بگذارید.

و از همه جا ببرید و بسوی خویشتن برگردید و درغلاف وجود خود فرو روید و به وقت بنگرید که گذشته ها رفته و آینده ام مجهول الحال است با خود زمزمه کنید که چه خواهیم شد و تاکی حیات خواهیم داشت و عاقبت چه مرض و حادثه ای به سراغم خواهد آمد و بالاخره چه روزی و با چه تدبیری این قفس تن خواهد شکست و مرغ محبوس روح پرواز خواهد کرد.

این مطلب قطعا مورد شک نیست و بالاخره شدنی است که آیا به کجا و چگونه خواهم رفت و اما شما ای پدر و مادرم بدانید و مطمئن باشید من امروز در راه جاودانه ام گام نهادم که انتهای آن ان شاءالله حکومت مستضعفین جهان است.

بارها پیش خودم زمزمه نمودم که شما برای من زحمت بسیار کشیدید و من هم درآخر نتوانستم زحمات شما را جبران کنم در حق شما خیلی کوتاهی نمودم و دین خود را نسبت به شما به طور صحیح ادا نکردم ولی می دانم که قطعا به مکانی خواهم رفت که تا نفوس تکمیل و روانها تطهیر نباشد کسی نمی تواند به این منزلگه دسترسی پیدا کند.

پس چه بهتر که این زندگی و دنیای رقت بار و پررنج و شکنجه زا موجب غرق در گناه و معصیت رازها وبه سوی او تنها عاشق مومن شتافته یک حرکت و یک سفر آن موقعی معنی و مفهوم پیدا می کند که مقصد واقعی در انتظار باشد.

زیرا مقصد است که به حرکت و تکاپو معنی و مفهوم می دهد همانطوری که علی (ع) می فرماید: دنیا خانه عبور وآخرت خانه اقامت است. آخرت است که به دنیا معنی می دهد برادرم دنیا جای کار و عمل است و آخرت مکان نتیجه گیری و حساب پس دادن.

همه اینها به یک طرف لحظه بعد از مرگ را به خاطرآور که دیگر یارای هیچ نداری و تنها اعمالت، گواهت و سعادت کردارت، پس چه خوب قبل از آنکه مرگ تو را دریابد و هیچ کاری از تو برنیاید به خویشتن بازگردی و خود را در ترازوی خویش ببینی و به خودگرایی.

وای برمن والله که تمام عمرم بی حاصل و تمام عمرم غرق در گناه و تمام عمرم در پوچی و بیهودگی، بله برکوله بارت که برخود بسته ای نظرکن و ببین چه دادی برای جواب هیچ ،تمام عمر در پوچی در پی هواهای نفسانی و شناور در اشتباه، وقتی به گذشته ای نه چندان دور نظر میکنی بسان رها شده در ظلمت که در انتظار باریک نوری است تا راهی یابد ،ولی نور از او دور است که دیگر هیچ اشتباهی نجاتی ندارد و یا شناوری در دریای بیکران که هیچ امیدی رهایی ندارد.

آیا به انتظارمرگ می نشینی تا تورا دریابد. هرگز، برادرم ببیندیش شما مرا می بخشید از شما میخواهم برایم طلب آمرزش نمائید.

مادرم بدان که انسان تنها در مقابل مرگ تسلیم است و هیچ کاری از او برنمی آید پس چه بهتر که این مرگ در راه عشق در راه آن کسی باشد که انسان اورا می پرستد و به صورت شهادت انسان ملقب بشود که بزرگترین نام‌های شهادت حدنهایی تکامل انسان است بعد از شهادتم افتخارنما که فرزندی در راه اسلام و خدا هدیه کرده.

مبادا در دنیا دل به هوای نفسانی بسته و پیوستگی خود را به این انقلاب و اسلام جدا و دور سازید، برادرانم تقوا را فراموش نکنید اگر باتقوا باشید در این برهه از زندگی پیروزید و قطعا هم ازروی اراده برهوای نفس خود مسلط هستید

سعی کنید هرعملی که انجام می دهید فقط خالص برای خدا باشد.کار برای خدا ارزش بسیار دارد. درخاتمه برایم ازتمام اقوام و دوستان حلالیت بطلبید.

لرستان بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج