25 هزار راس دام سنگین در دلفان واکسینه شد


25 هزار راس دام سنگین در دلفان واکسینه شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر دامپزشکی دلفان گفت: 25 هزار راس دام سنگین این شهرستان علیه بیماری واگیر تب برفکی واکسینه شد.

علی کریمی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در مناطقی از کشور، اداره کل دامپزشکی لرستان خرید واکسن برای جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله ) شهرستان دلفان را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه شیوع تب برفکی خسارات اقتصادی جبران ناپذیری را برای دامداران به همراه دارد، جلوگیری از نقل و انتقال دام همزمان با اجرای طرح‌ های واکسیناسیون و ضدعفونی دامدارای ها تاثیر بسزایی در پیشگیری از این بیماری دارد.

کریمی پور تصریح کرد: تزریق واکسن تب برفکی برای دام‌های سنگین ۲ نوبت در سال و برای دام‌های سبک یک نوبت ضروری است که از دامداران انتظار می رود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی با نیروهای دامپزشکی همکاری کنند.

وی تاکید کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان آماده ارائه آموزش‌های لازم به دامپروران شهرستان هستند و مشاوره های رایگان در این اداره انجام می شود.

بی‌حالی، ریزش بزاق دهان، لنگش و وجود زخم‌های تاول‌دار در داخل دهان، شکاف بین سم و تب از علامت‌های بیماری تب برفکی است که این عوامل سبب کاهش شدید تولید شیر و سایر تولیدات دامی، لاغری دام و سقط در آن‌ها می‌شود.

چهار میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد و ۵۲۰ واحد صنعتی پروار بندی بره و گوساله با ظرفیت هر دوره ۱۵۰ هزار راس در این راستا فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات