یک چهارم عشایر اصفهان ارتباط مخابراتی ندارند


یک چهارم عشایر اصفهان ارتباط مخابراتی ندارند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: 25 درصد عشایر تیم خطه به دلیل مشکل تامین برق دکل‌ها، از خدمات مخابرات بی بهره‌اند.

مختار اسفندیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواهان تامین برق دکل‌های مخابراتی برای مناطق عشایرنشین استان اصفهان شد و افزود : براساس قانون برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید ۸۰ درصد مناطق با حداقل ۲۰ درصد خانوار را زیر پوشش شبکه مخابراتی قرار دهد که مناطق عشایری مشمول این قانون است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ نقطه فاقد پوشش شبکه مخابراتی در استان شناسایی شده است تصریح کرد: اداره کل ارتباطات برای نصب دکل در حداقل ۶ نقطه مشکلی ندارد اما مشکل اصلی در این زمینه تامین برق این دکل‌های مخابراتی است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی عشایر در سال گذشته، مقرر شده که وزارت ارتباطات به منظور تامین برق این دکل‌ها هماهنگی‌های لازم را با وزارت نیرو انجام دهد ولی وزارت نیرو عنوان کرده که توان مالی برای حمایت از تامین برق این دکل‌ها در استان را ندارد.

اسفندیاری با بیان اینکه برخی از این نقاط کور، مناطق حساس بین شهری و حاشیه جاده‌های آسفالت است اظهارداشت: امور عشایر استان اصفهان مسیرها و جاده‌های موردنیاز برای نصب و راه اندازی این دکل‌ها را احداث خواهد کرد.

وی ایجاد دکل‌های مخابراتی در مناطق عشایری را کمک به توسعه جامعه عشایر دانست و بیان کرد: اگر ما به زندگی عشایر دست نزنیم و فقط زیرساخت‌های اولیه لازم برای زندگی راحت را برای آنان تامین کنیم در دراز مدت جامعه پایدارتری خواهیم داشت و نیز تولید کشور لطمه نمی‌بیند زیرا تولیدات عشایر در همه زمینه‌ها برای تولید کشور کمک کننده است.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان اصفهان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق این استان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته