زیرگذرهای پایتخت با طرح‌های پیشنهادی هنرمندان ساماندهی بصری می‌شود


زیرگذرهای پایتخت با طرح‌های پیشنهادی هنرمندان ساماندهی بصری می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با پیشنهاد شهردار فراخوانی خطاب به هنرمندان داده شده تا طرح‌های خود را برای ساماندهی بصری زیرگذرهای شهر ارائه دهند و پس از تکمیل فرآیند دریافت طرح های هنرمندان، براساس بهترین آنها برای زیباسازی زیرگذرها اقدام می‌کنیم.

برزین ضرغامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا همچنین با اشاره به شیوه‌نامه رنگ شهر تهران گفت: براین اساس دیگر جداول معابر رنگ نمی‌شود.

وی گفت: بتن رنگی خنثی در شهر دارد و در کلانشهرهای جهان نیز دیگر جداول بتنی رنگ آمیزی نمی‌شود.

ضرغامی افزود: طبق شیوه نامه ما نیز جداول معابر رنگ زده نمی شود چراکه از یک سو عمر بتن را کم می کند و از سوی دیگر تهیه رنگ هزینه گزافی بر شهر تحمیل می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: واقعیت این است که کتابچه و شیوه نامه رنگ در شهر تهیه شده و ما بر اساس آن عمل می کنیم و به مناطق نیز اعلام کردیم که دیگر جداول بتنی را رنگ نکنند.

به گفته ضرغامی، چند وقتی است که جلسات شورای رنگ‌ در مناطق برگزار می شود و کارگروه‌ها در این زمینه تشکیل شده تا شیو نامه رنگ واحدی در پایتخت اجرا شود.

وی با بیان اینکه برخی جداول معابر تهران در دوره های مختلف رنگ آمیزی شده که بر اثر تابش نور خورشید و بارش ها طی زمان پوست پوست شده‌است، گفت: مجبوریم تا به این جداول رنگ مجدد بزنیم تا زیبایی بصری آنها حفظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد